هلیکوباکتر پیلوری چیست و چگونه درمان می شود؟

هلیکوباکتر پیلوری چیست و چگونه درمان می شود؟ / ویکی ووک

هلیکوباکتر پیلوری موجود ذره‌بینی است که عامل اصلی بیماری های مربوط به معده می باشد، این باکتری بیش از نیمی از مردم جهان را مبتلا به عفونت کرده است. در این مطلب میخواهیم بیشتر با این باکتری آشنا شویم و راه حل های درمان طبیعی این بیماری را بررسی کنیم.

هلیکوباکتر پیلوری چیست؟

 

هلیکوباکتر پیلوری چیست و چگونه درمان می شود؟ / ویکی ووک

 

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم یک موجود ذره‌بینی کوچک است که شکل مارپیچی دارد، اما در شرایط خاص به شکل کروی تغییر شکل می دهد و در همین شکل نیز بیماری زا است. این باکتری طولی 3 میکرومتر دارد و قط آن نیز حدودا نیم میکرو متر می باشد و به وسیله‌ی آنزیم هیدروژناز با تجزیه مولکول هیدروژن تولید انرژی می کند و کم هوازی است. پمپی در سطح این باکتری قرار دارد که بسیار شبیه به پمبی است که بطور طبیعی در سلولهای دیواره‌ای وجود دارد. کار این پمپ این است که می‌تواند گرادیان پروتون (یون مثبت) رابه نسبت یک میلیونیوم در دو طرف دیواره نگه‌داشته و هر یون مثبتی را که به درون باکتری راه پیدا می‌کند به بیرون انتقال بدهد.

این باکتری باعث التهاب معده می شود که، گاستریت، زخم و حتی سرطان معده در پی این التهاب بوجود می آید.


شاید دوست داشته باشید

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووکبررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion

قوای محرکه فولکس واگن ID Vizzion همانطور که گفته شد بصورت پاک و کاملا برقی خواهد بود. این خودرو در بخش پیشرانه خود از دو موتور الکتریکی، یکی در…

 


هلیکوباکتر پیلوری را چگونه درمان کنیم؟

 

 

بهترین راه درمان، پیشگیری است و ما میخواهیم در ادامه برخی از موادغذایی طبیعی را بررسی کنیم که باعث پیشگیری و در برخی مواقع نیز باعث درمان بیماری های ایجاد شده بوسیله این باکتری می شود.

یکی از بهترین درمان های این بیماری خوردن عسل طبیعی است، عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و درمان بیماری ایجاد شده بوسیله هلیکوباکتر پیلوری نافع است. آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان مفید برای معده است که علاوه بر پیشگیری از رشد باکتری به: یبوست ، سم زدایی سلامت گوارشی و  التیام زخم نیز کمک می کند. علاوه بر موارد فوق، استفاده از چای سبز، شیر، جوانه بروکلی نیز بسیار برای معده مفید است و باعث سلامتی معده می شود.

در نهایت باید گفت اگر می خواهید این باکتری سراغ شما نیاید لطفا از خوردن:

  • نوشیدنی‌های گازدار
  • ترشی‌ها و شورها
  • غذاهای پرادویه
  • غلات کم فیبر

و کافئین پرهیز کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *