طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟

طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟ / ویکی ووک

طبیعت درمانی یکی از راه های موثر است که امروزه در درمان بیماری های همچون دیابت و چاقی و مخصوصا افسردگی کاربرد دارد، امروزه با توجه به مشکلات و فشار های موجود در زندگی آمار افسردگی حدود 20 درصدی افزایش یافته است. همانطور که می دانید افسردگی به خودی خود منبع بسیاری از بیماری‌ها می باشد. طبیعت درمانی یکی از موثرترین روش ها در درمان طبیعت درمانی است. در این مطلب میخواهیم ابتدا با طبیعت درمانی آشنا شویم و در نهایت نیز ببینیم چگونه طبیعت درمانی باعث درمان افسردگی وبیماری های دیگر می شود.

طبیعت درمانی چیست؟

طبیعت درمانی‌ یا درمان سبز و با درمان بر مبنای زمین، نوعی درمان است که منحصرا با کمک درمان‌های طبیعی موجود در پیرامون ما، همانند نور خورشید، هوا، آب، رژیم غذایی و به طور کلی نیروی شفابخش طبیعت به درمان بیماری‌ها می‌پردازد. بسیاری از محققان و پزشکان بر این باورند که این روش درمانی بسیار بر روی سلامت جسمانی تاثیر می گذراد و علاوه بر آن بسیار احیاکننده روح و روان است و تاثیر فوق العاده ای در بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی دارد.

 

طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟ / ویکی ووک

 

استفاده از روش طبیعت درمانی چه فوایدی دارد؟

استفاده از طبیعت درمانی بسیار مفید است و باعث پیشگیری بیماری های همچون چاقی و دیابت می شود، علاوه بر آن ها درمان سبز باعث بهبود سوخت وساز، افزایش اعتماد به نفس و آرامش کودکان، به ویژه در سنین بلوغ منجر می شود.  همچنین پیاده روی زیر نور خورشید، بهترین روش برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن است، و استنشاق هوای تازه نیز سبب نشاط می شود. و همچنین باعث بهبود بینایی هم می شود. زمانی که از خانه بیرون می رویم طیف گسترده ای از رنگ ها و نور های طبیعی باعث بهبود بینایی چشم می شود.


شاید دوست داشته باشید

چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟ / ویکی ووکچگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟

استعمال دخانیات به اشکال مختلف، برای بیش از پنج قرن، به یک عادت ناسالم تبدیل شده است؛ عادتی که ترک آن برای بسیاری از افراد دشوار است همچنین امروزه…

 


طبیعت درمانی چگونه باعث درمان افسردگی می شود؟

 

طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟ / ویکی ووک

 

همانطور که از ابتدا هم گفتیم، طبیعت درمانی یکی از بهترین روش ها برای درمان افسردگی است، قدم زدن در طبیعت در یک روز آفتابی نسخه ای موثر برای رهایی از مشکلات روحی روانی است و علاوه بر آن فعالیت هایی مانند: پیاده روی، ورزش و بازی در میط باز علاوه بر اثراتی که بر سلامت جسمی دارد، یک روش بسیار عالی برای مقابله با افسردگی، رهای از افکار منفی و استرس است.

با توجه به فوایدی که از طبیعت درمانی گفتیم، نظر شما در رابطه با استفاده از این شیوه چیست؟ آیا بنظر شما راه مناسبی برای درمان است، لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟

  1. یکی از موثر ترین روش در درمان بسیاری از بیماری هاست برای بیشتر فهمیدن ازین شیوه درمانی میتونین این مقاله را نیز مطالعه کنید مفیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *