گوش موش و خواص آن

گوش موش و خواص آن / ویکی ووک

گوش موش گیاهی است چند ساله با ساقه ای کمی قرمز رنگ که به نام های اذن الفار معروف است. این گیاه دارای خواصی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. همچنین ما در مطالب قبل با برخی از گیاهان دارویی همچون تونگ، پای گرگ و … آشنا شده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

درباره‌ی گوش موش

گیاهی است از خانواده Urticaceae، چند ساله با ساقه ای کمی قرمز رنگ، افراشته به بلندی حدود پنجاه سانتی متر و خیلی کم شاخه. برگها تخم مرغی، کامل ساده، کمی دراز و نوک تیز با دمبرگ کوتاهی به ساقه متصل می باشند.

گوش موش و خواص آن / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووککلم بروکلی و خواص آن

کلم بروکلی سرشار از مواد غذایی و فیبر است و به دلیل کم کالری بودن بسیار مناسب برای لاغری است و باعث می شود در مدت طولانی احساس سیری کنید. این گیاه سرشار از…


این گیاه پوشیده از کرک است. گل آن ماده و نر به صورت یک گل ماده و دوگل کامل در کنار برگ قرار دارند. میوه آن فندقه و چهار گوشه است. این گیاه در پای دیوار کهنه و جا متروک می روید، در اروپا و آسیا انتشار دارد، در ایران در شمال کشور در آمل، بندرگز، آستارا، لاهیجان و در خراسان روی سنگ آهکی و در آذربایجان در قسمت سایه دار جنگل علی بولاغ دیده می شود

خواص گوش موش

گوش موش و خواص آن / ویکی ووک

لعاب و نیترات پتاسیم در این گیاه وجود دارد. بیست گرم گیاه خشک گوش موش را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف کرده آن را با قند شیرین کرده و به مرور سه فنجان در روز بوشید. ملین و مدر است، برای ضد عفونی کردن مجاری ادرار و ازدیاد ترشح آن مفید است، برای درمان برخی از انواع استسقا نیز مؤثر میباشد، مقوی معده است، سوزاک، سیستیت و نفریت را درمان می کند.

گیاه تازه را بکوبید و ضماد کنید. برای تسکین درد و ناراحتی بواسیر مفید می باشد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *