اشوارک و خواص آن

اشوارک و خواص آن / ویکی ووک

اشوارک درختچه ای است کوتاه و بلندی آن تا سک متر است. این گیاه به نام یشوارک نیز معروف است. در ادامه با خواص این گیاه مفید آشنا می شویم. ما در مطالب قبل با برخی از گیاهان دارویی مانند آنغوزه، افسنطین و … را بررسی کردیم که میتوانید آن ها را در صورت علاقه میتوانید آن ها را مطالعه کنید.

درباره‌ی اشوارک

 

اشوارک و خواص آن / ویکی ووک

 

اشوارک گیاهی  درختچه ا ی است کوتاه به بلندی تا یک متربرگ آن چرمی، ضخیم، دراز، بیضی و از دو طرف باریک است، دراز برگ به طور متوسط ۱۰-۷ سانتیمتر و پهنا آن در قسمت وسط برگ ۲-۱ سانتی متر میباشد. گل آن سفید رنگ و کمی معطر است. میوه  آن به طول شش سانتیمتر و عرض نیم سانتی متر می باشد که در آن دانه دراز به طول یک سانتی متر قرار دارند. این گیاه در:

  • هندوستان
  • افغانستان
  • عربستان
  • ایران

انتشار دارد. در ایران درجنگل منطقه  نیم حاره  جنوب شرق بین چابهار، نیک شهر، ایرانشهر و سراوان دیده می شود.


شاید دوست داشته باشید

جوش های سر سیاهجوش های سر سیاه را چگونه از بین ببریم؟

جوش های سر سیاه، در پی تولید چربی زیاد و انباشت سلول های مرده پوست شکل می گیرد. جوش های سر سیاه به طور معمول درمنطقه T صورت (پیشانی، بینی و چانه) و گونه ها ظاهر می شود. در بسیاری ازموارد، دانه های سرسیاه در پی استفاده روزانه از…


خواص اشوارک

 

اشوارک و خواص آن / ویکی ووک

 

برگ و میوه‌ی این گیاه دارای خواص است. ترکیب شیمیایی این گیاه شامل:

  • آلکالوئید رازین
  • آلکالوئید رازیدین

اگر آب دمکرده برگ این گیاه را بنوشید. برای رفع جراحت حلق و گلو مفید است، تب را کاهش میدهد، برای رفع جوش، کورک و تاول  کوچک دهان و لثه مفید است و برای تسکین روماتیسم و درد مفصلی مزمن اثر مفید دارد. همچنین شیره  تازه  آن را بگیرید و با شیر مخلوط کرده به کودکان بخورانید. برای رفع ناراحتی جوش  کوچک که در موقع بیرون آمدن دندانها در لثه می زند مفید است. اگر میوه این گیاه را بخورید برای درمان جوش و کورک، همچنین تاول های کوچک  دهان و لثه ها مفید است.  آب دمکرده  آن را بنوشید. برای تسکین روماتیسم و درد مفصلی مزمن مفید است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع : اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *