چگونه از راه های خانگی ملاسما را درمان کنیم؟

چگونه از راه های خانگی ملاسما را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

ملاسما نوعی عارضه پوستی است که در زنان بیشتر از مردان بروز می کند. این مشکل شایع پوستی، سبب ایجاد لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا خاکستری در صورت افراد می‌شود. مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری سبب ایجاد ملاسما می شود و همچنین در مادران باردار زمانی ایجاد می‌شود که دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. این عارضه راه های درمانی دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

راه های درمان خانگی عارضه ملاسما

آب لیمو

آب لیمو یک لایه بردار طبیعی پوست با خاصیت عالی رطوبت رسانی است. ماهیت اسیدی آب لیمو همچنین به حذف لایه بیرونی پوست کمک می کند. آب لیمو را به قسمت های مد نظر بزنید و بعد از یک یا دو دقیقه به آرامی پوستتان را بشویید. این درمان را دو بار در روز دنبال کنید.

 

چگونه از راه های خانگی ملاسما را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

سرکه سیب

اسید استیک موجود در سرکه سیب، آن را یک عامل سفید کننده قوی می کند که به حذف لکه ها کمک می کند. سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید. این محلول را روی لکه های ملاسما قرار دهید و اجازه دهید، خشک شود.

زردچوبه

زردچوبه می تواند ملانین پوست را کاهش دهد. مواد تشکیل دهنده فعال کورکومین در زردچوبه، خواص آنتی اکسیدان و روشن کننده پوست دارد. پنج قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با 10 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. شیر دارای اسید لاکتیک و کلسیم است که پوست را نرم و لطیف می کند.


شاید دوست داشته باشید

موتور وانکل چیست؟ / ویکی ووکموتور وانکل چیست؟

در این مطلب به قلب تپنده‌­­ی اتومبیل یعنی موتور رفته‌­ایم و موتور وانکل را مورد بررسی قرار می­دهیم، موتور وانکل مانند موتور بنزینی برای کارکرد خود، از فشار حاصل از سوختن سوخت و هوا بهره گیرد. اما برخلاف…


آب پیاز

آب پیاز یکی دیگر از داروهای موثر طبیعی است. آب پیاز دارای طیف وسیعی از ترکیبات حاوی گوگرد است که می تواند تکه های تیره یا تغییر رنگ پوست را از بین ببرد. همچنین، آب پیاز سبب تغذیه سلول های پوست می شود.

ژل آلوئه ورا

با توجه به وجود پلی ساکارید هادر ژل آلوئه ورا، این ماده می تواند باعث بازگرداندن رنگ اصلی پوست شود. همچنین می تواند سلول های مرده پوست را حذف و سلول های جدید را ترمیم کند. برگ آلوئه ورا را بردارید و ژل تازه آ ن را استخراج کنید. ژل را به طور کامل در ناحیه آسیب دیده قرار دهید و به آرامی یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. بگذارید برای 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس پوستتان را با آب گرم بشویید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *