درخت کازوارینا و خواص آن

درخت کازوارینا و خواص آن/ ویکی ووک

درخت کازوارینا یکی از درخت های مفید است که در این مطلب می خواهیم خواص آن را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل درباره‌ی برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون آناغالیس، مامیران و ریشه زامور صحبت کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

مشخصات درخت کازوارینا

 

درخت کازوارینا و خواص آن/ ویکی ووک

 

درخت کازوارینا، درختی است از خانواده Casuarinaceae، و بلندی این در خت متوسط و همیشه سبز با شاخه های استوانه ای نسبتا دراز و خمیده و شاخه های کوچک آویزان، شاخه ها و برگ های آن شباهت به دم آویزان اسب دارد و چوب آن خیلی سخت است. گلهای آن دو پایه و میوه اش مخروطی است که با دم کوتاهی به شاخه متصل شده، شکل میوه تخم مرغی کروی و به ابعاد حدود یک سانتی متر میباشد که پوسته خارجی آن پوشیده از کرک است. این درخت بومی استرالیا و به طور کلی بومی اقیانوسیه و جزایر آن دیار است. از روزگاران کهن به ایران وارد شده و در شمال ایران کاشته می شود و اینک در سواحل شمال ایران به صورت بومی دیده می شود.


شاید دوست داشته باشید

مهندسی صدا چیست؟ / ویکی ووکمهندسی صدا چیست؟

صدا (Audio) یکی از رشته هایی است که تدریس آکادمیکی وسیعی نداشته و ندارد. ایران از قدیم الایام تا کنون یکی از قطب های علمی جهان بوده است و هرساله تعداد زیادی دانشجو…

 


خواص درخت کازوارینا

 

درخت کازوارینا و خواص آن/ ویکی ووک

 

اگر آب جوشانده این درخت را بنوشید. برای تسکین درد کولیک نافع است. آن را سرخ کنید و بخورید. قابض است و اسهال خونی را درمان میکند. آب جوشانده آن را بنوشید:

  • تونیک و قابض است
  • برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مؤثر می باشد
  • دیسانتری مزمن را معالجه می کند
  • اخلاط خونی از سینه و گلو را قطع می کند
  • قاعده آور است
  • برای تسهیل و تسریع درد زایمان در موقع وضع حمل مؤثر میباشد.

نظر شما در رابطه با این درخت چیست؟ آیا این درخت در شهر شما می روید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *