گل قند را چگونه درست کنیم؟

گل قند را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووک

گل قند یکی از فرآورده های طب سنتی است که از ترکیب چندین گیاه مفید و طبیعی درست می شود و خوردن آن بسیار آرامشبخش است و دارای فواید بیشمار دیگری نیز می باشد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. همچنین ما در مطالب قبل خواص ژل رویال یا شاه‎انگبین را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطلب را نیز بررسی کنید.

طرز تهیه گل قند یا گل انگبین

گل قند را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووک

همانطور که در ابتدا گفتیم گل قند یکی از فرآورده های مفید طب سنتی است که به گل انگبین نیز معروف است.  شما می توانید برای درست کردن گل قند از شکر، نی شکر و عسل استفاده کنید و به روش های مختلف این فرآورده مفید را درست کنید:

روش اول

ده واحد گلبرگ گل محمدی یا گل سرخ را بسایید و آن را با بیست واحد گلاب مخلوط کنید و بگذارید دو تا سه ساعت بماند و بعد از آن 65 واحد قند ساییده شده و 5 واحد گلیسیرین را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید.

روش دوم

گلبرگ‌های غنچه گل محمدی یا گل سرخ خشک را بسایید و با قند ساییده شده و گلاب، خمیر کنید و در آفتاب بخشکانید، بعد خشک شدن، آن را نرم بکوبید و دوباره با مقداری قند ساییده و گلاب مخلوط کرده در آفتاب بخشکانید و پس از تکرار سه بار خشکانیدن آن را بسایید و مصرف کنید.

روش سوم همراه با عسل

مقداری گلبرگ گل محمدی یا گل سرخ را بکوبید و با دو برابر آن عسل طبیعی یا شکرنی مخلوط کنید و آن را در ظرف شیشه ای سربسته ریخته و در آفتاب گذارید تا خشک شود و گل قند آماده گردد.

در طب سنتی روش سوم بسیار توصیه می شود.

خواص گل قند

گل قند را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووک

  • چهار مثقال از آن را صبح ناشتا بخورید. خشک کننده رطوبات زیادی بدن است، یبوست معده که از سردی و برودت باشد را برطرف میکند مقوی مغز و قوای دماغی میباشد
  • اگر ۱۲ مثقال از آن خورده شود، باد و نفخ که در اثر رطوبت منجمده در معده باشد را برطرف میکند.
  • بعضی افراد به خصوص افراد مسن که در اثر کثرت رطوبات بدن و مراکز عصبی سست و بی حال و کم حوصله و کم حافظه شده اند، همچنین افرادی که آثار مقدمات فلج اعضای بدن در آن ها هست یا افرادی که درد مفاصل رطوبی دارند، اگر هر شب بعد از شام مقداری گل قند بخورند، بهبود مییابند.
  • اگر ۸ مثقال از آن را بخورید، بعد روی آن ۲۰ مثقال سکنجبین غلیظ را بدون آب میل کنید و تا دو ساعت اصلاً آب نخورید، اخلاط معده را برطرف میکند.

دقت داشته باشید، افرادی که به ناراحتی وسواس مبتلا هستند، از خوردن گل انگبین پرهیز کنند و همچنین افراد گرم مزاج نیز بهتر است گل قند را با آبلیمو یا سکنجبین میل کنند.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *