مدرسه چه نقشی در فعالیت بدنی دانش آموزان دارد؟

فعالیت بدنی دانش آموزان

فعالیت جسمی، عامل موثر و حیاتی در رشد کودکان است. برای این که کودک، زندگی سالمی داشته باشد لازم است که به فعالیت های جسمی و ورزش عادت کند و مدرسه نقش بسیار موثری در فعالیت بدنی دانش آموزان و تبدیل کردن آن به عادت دارد. محققان همواره در حال تحقیق این موضوع که فعالیت بدنی در پیشرفت علمی تاثیر دارد یا خیر بوده اند و تماما به این نتیجه رسیدند که ورزش و فعالیت منظم بدنی عامل موثری در سلامت و تندرستی تمام اقشار جامعه است و همچنین تضمین کننده شادابی و نشاط دانش آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند، است، که این شادابی و نشاط باعث پیشرفت های علمی میشود.

فعالیت بدنی دانش آموزان

مدرسه چگونه در فعالیت بدنی دانش آموزان نقش دارد؟

با توضیحاتی که دادیم شاید از خود بپرسید خب چگونه مدرسه میتواند باعث فعالیت بدنی دانش آموزان شود. بارها بار دیده شده است که دانش آموزان به ورزش صبحگاهی که سر صف انجام می دهند حس خوبی ندارند و طبیعتا این نیز باعث سلامتی نمی شود و گاهی شاید باعث آسیب به سلامتی نیز شود. اما مدرسه بدون برگزاری ورزش های صبحگاهی هم میتواند فعالیت بدنی را افزایش دهد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

تاثیر زنگ تفریح بر فعالیت بدنی دانش آموزان

نتایج بررسی ها نشان می دهد، دانش آموزانی که روزی حداقل 20دقیقه به فعالیت جسمی می پردازند نسبت به دانش آموزانی که فعالیت ندارند، شاخص توده بدنی پایین تری دارند.

تاثیز پیاده روی تا مدرسه بر فعالیت بدنی دانش آموزان

دانش آموزانی که به طور روزانه در مسیری از مدرسه تا خانه و بالعکس پیاده روی می کنند، به طور معمول 24دقیقه بیشتر فعالیت می کنند.

تاثیر زنگ ورزش بر فعالیت بدنی دانش آموزان

 

فعالیت بدنی دانش آموزان

 

دانش آموزانی که زنگ ورزش دارند نسبت به دانش آموزان دیگر 37دقیقه بیشتر فعالیت جسمی دارند. نتایج؛ در نوجوانانی که در مدرسه فعالیت جسمی دارند، احتمال گرفتن نمره بالا در درس ریاضی یا زبان 20درصد افزایش می یابد.

به امید فردایی روشن.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *