روغن رزماری و خواص آن

روغن رزماری و خواص آن / ویکی ووک

رزماری که به اکلیل کوهی هم معروف است، گیاه بسیار مفید می باشد،که بسیار معطر است و برگ های سوزنی و همیشه سبز دارد. این گیاه دارای خواص متعددی دارد که در مطالب قبل آن‌ها را بررسی کرده‌ایم، روغن این گیاه نیز بسیار دارای خواص است که در این مطلب آن ها را بررسی میکنیم. همچنین ما در مطالب قبل روغن های دیگری همچون روغن نارگیل و روغن زیتون را بررسی کرده بودیم که در ادامه روغن رزماری را بررسی می‌کنیم.

درباره‌ی روغن رزماری

رزماری همانطور که گفتیم گیاه بسیار معطر است و برگ های آن سوزنی و همیشه سبز و گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می‌رویند. از این گیاه روغنی گرفته می‌شود که قرن هاست که بر این باور هستند که این روغن دارای خواص زیادی است که مهمترین آن برای رشد مو و تقویت آن است. این روغن را می توانیم در خانه تهیه کنیم که در مطالب بعد طرز تهیه آن را نیز بررسی می‌کنیم.

 

روغن رزماری و خواص آن / ویکی ووک

 

خواص روغن رزماری

روغن رزماری بسیار معطر است و در صنعت عطر سازی هم کاربرد دارد و قیمت بالایی نیز دارد. روغن رزماری همانطور که اشاره کردیم بسیار دارای خواص بالایی است و مهمترین اثر آن روی مو است. ماساژ موها وپوست سر با عصاره روغنی گیاه اکلیل کوهی موجب تقویت و رشد مو می شود و همچنین این عصاره روغنی از سفید شدن موها جلو گیری می کند. برای اینکه این مهم تاثیر بسیاری بر روی سر داشته باشد، فقط کافی است قبل از استحمام پنج دقیقه موها و پوست سر را با این روغن ماساژ دهید. عصاره این روغن نیز بسیار مفید است و برای رفع درد و خستگی اندام ها بسیار مفید است.


شاید دوست داشته باشد

ورزش فوتسال چیست؟ / ویکی ووکورزش فوتسال چیست؟

فوتسال، بازی ای است مانند فوتبال با این تفاوت که درون سالن برگزار می شود و نفرات و محوطه ی بازی آن با فوتبال فرق می کند. این رشته ی ورزشی محبوب، زمینه ساز معرفی خیلی از فوتبالیست های مشهور دنیا مانند…


طرز تهیه عصاره روغن رزماری

برای تهیه عصاره روغنی گیاه رزماری کافی است یک میلی لیتر روغن اکلیل کوهی را با 25 گرم روغن آفتابگردان یا روغن بادام مخلوط کنید. اگر این عصاره را روی محل درد بمالید درد را تسکین می دهد.

درکل مهمترین خواص روغن رزماری عبارتند از:

  • استرس را کم می‌کند.
  • ذهن را آرام می‌کند.
  • حافظه و قوه‌ی یادگیری را بهبود می‌دهد.
  • جریان خون را بهبود می‌دهد.
  • سردرد را درمان می‌کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • مشکل هضم را درمان می‌کند.
  • برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است.
  • جوش‌ها را از بین می‌برد.

 

روغن رزماری و خواص آن / ویکی ووک

 

روغن این گیاه برای یک حشره کش طبیعی نیز است و بعلت عطر و بوی خوش این گیاه می توانید برای خوشبو کردن هوا نیز از آن استفاده کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *