چگونه سیستم تنفسی را تقویت کنیم؟

چگونه سیستم تنفسی را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

تنفس و نفس کشیدن بصورت درست بسیار برای سلامتی انسان مهم و مفید است. راه های زیادی برای تقویت سیستم تنفسی وجود دارد و ورزش کردن و دویدن یکی از راه های می باشد برای این امر همیشه پیشنهاد می شود. اما برخی مواد خوراکی هم هستند که به بسیار برای تقویت سیستم تنفسی مفید می باشند یکی از آن ها آویشن می باشد، در مطالب قبل درباره خواص این گیاه مفید صحبت کرده ایم در این مطلب نیز گذری به خواص این ماده مفید می اندازیم. در ادامه خوراکی های مفید برای سیستم تنفسی بدن را باهم بررسی میکنیم.

بهترین مواد خوراکی برای تقویت سیستم تنفسی

چگونه سیستم تنفسی را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

همانطور که اشاره کردیم یکی از بهترین مواد خوراکی برای سیستم تنفسی آویشن است. بخور آویشن مخصوصا برای کسانی که دچار سینوزیت مکرر و چرکی می‌شوند، بسیار مؤثر است و یک درمان پایه‌ای محسوب می‌شود. مصرف “آویشن همراه با انجیر” نیز باعث تقویت سیستم ریوی می‌شود و برای رفع سرفه مفید است. ما در مطالب قبل درباره‌ی آویشن صحبت کردیم و گفتیم که دارای طبعی گرم و خشک است و  بوییدن یا خوردن دم‌کرده آن در کاهش رطوبت‌های زاید که گاهی در کبد یا ریه یا مغز جمع می‌شود، مؤثر است.


شاید دوست داشته باشید

درخت ابهل و خواص آن / ویکی ووکدرخت ابهل و خواص آن

درخت ابهل ، درختی است بلند که ارتفاع ن به ۵۰ متر می رسد و برگهایش سوزنی، کبودرنگ و به طول حدود پنج سانتی متر است. این درخت به ابهل هندی ,دیودار ,صنوبر هندی ,شجره الجن نیز معروف است و برای…


آویشن به‌صورت موضعی برای تسکین موقت دندان‌درد توصیه می‌شود. آویشن همراه با آب کرفس برای شکستن و از بین بردن سنگ‌های ادراری مفید است.  این گیاه مدر است بنابراین برای کسانی که در زمینه دفع ادرار دچار مشکل هستند، مفید است. آویشن اشتها را تحریک می‌کند به همین علت در غذاها به‌عنوان چاشنی از آن استفاده می‌شود. آویشن ضد نفخ است و به ویژه اگر در غذاهای رطوبتی و آبکی از آن استفاده شود، نفخ را کم می‌کند.

چگونه سیستم تنفسی را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

این گیاه باعث باز شدن مجاری انسدادهای داخل اعضا می‌شود و قطع‌کننده و از بین برنده اخلاط سفت و ژله‌ای در بدن است، از طرفی خشک‌کننده رطوبت‌های زاید است. این رطوبت‌ها ممکن است در مجاری هوایی جمع شده باشد و به تحریک، سرفه و خلط منجر شود که یکی از مشکلات شایع بعد از سرماخوردگی است و تا مدت‌ها باقی می‌ماند. آویشن به‌دلیل حرارت و خاصیت از بین برندگی و زدایندگی که دارد رطوبت و بلغم‌های مانده در سیستم گوارش را حل می‌کند و از بین می‌برد. وقتی رطوبت‌ها و مواد زاید بین پرزهای گوارش از بین رفت، عملکرد پرزها تقویت می‌شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *