غبغب را چگونه از بین ببریم؟

غبغب

غبغب حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد می کند که البته راه های درمان زیادی دارد که فقط باید علت آنرا پیدا کنید. در مطالب قبل ما راهکارهای زیادی را برای پوست که در زیبایی فرد تاثیر دارند صحبت کردیم در ادامه در این مطلب میخواهیم دلایل و راه های درمان این عارضه را بررسی کنیم.

چرا بعضی ها غبغب دارند؟

بعضی افراد از نظر ژنتیکی با چاق شدن مستعد ابتلا به غبغب و چاقی صورت هستند. در برخی افراد نیز اختلال های اسکلتی وجود دارد و زوایای آناتومیک صورت در آنها استاندارد نیست. نیمه تحتانی صورت یعنی:

  • فک
  • لب پایین
  • چانه

زوایای استانداردی دارد اما فردی که فک تحتانی کوچکی دارد، حالتی مثل این عارضه پیدا می کند. در  سالمندان نیز به دلیل شل شدن پوست ناحیه گردن غبغب ایجاد می شود.

غبغب

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

افرادی که ترکیبی از تجمع چربی و اختلال های اسکلتی دارند، علاوه بر جراحی زیبایی باید با روش هایی مثل لیپولیز و لیپوساکشن و … چربی را نیز برطرف کنند. در افراد سالمند این عارضه را نمی توان با لیزر برطرف کرد و باید پوست را به روش جراحی کشید. البته با گذر زمان چون روند پیری ادامه دارد، این مشکل عود می کند.

در طب سنتی رفع چربی غبغب درمان دارویی ندارد بلکه توصیه بر ریاضت است. ریاضت به گفته حکمای طب سنتی یعنی ورزش و بهترین ورزش هم پیاده روی است. مصرف کمتر غذاهایی که باعث تجمع چربی در ناحیه غبغب می شوند مثل برنج نیز توصیه شده است. افرادی که از نظر ژنتیکی زمینه ابتلا به این عارضه را دارند، بهتر است یا برنج نخورند یا برنج سبوس دار میل کنند زیرا سبوس جلوی تجمع چربی در ناحیه غبغب را می گیرد. ابن سینا نیز برای رفع چربی غبغب، حمام خشک را توصیه کرده است که امروزه از آن به سونا تعبیر می شود. سونای خشک به شرطی که بیش از 8 دقیقه ادامه نیابد، می تواند در رفع چربی ناحیه زیر چانه همراه دیگر ملاحظات مثل ورزش و رعایت تغذیه مفید باشد.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *