چگونه صورت خود را بشوییم؟

صورت

شستن صورت یکی از توصیه های مراقبتی پایه محسوب می شود. شستن آن نیز یکی از اقداماتی است که ما به عنوان بخشی از زندگی روزانه خود انجام می دهیم. از همین رو میخواهیم درباره ی نکات مهم در شستن صحبت کنیم.

آیا باید هرروز صورت خود را بشوییم؟

بسیاری از مردم فکر می کنند اگر هر روز صورت خود را بشویند، این کار رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد. اگر صورت خود را نشویید، گرد و غبار و چربی بیشتری روی پوست تجمع می کند. در نتیجه، با جوش و آکنه بیشتری مواجه می شوید. بنابراین هر روز با پاک کننده های ملایم آنرا بشویید. برای افرادی که از نظر جسمانی فعال‌تر هستند، شستن صورت دو بار در روز ضروری است.

صورت

آیا میتوان از یک محصول بهداشتی برای صورت استفاده کرد؟

برخی افراد تمایل دارند در تمام طول سال از یک محصول استفاده کنند. این به آن معناست که از یک پاک کننده مشابه برای تابستان و زمستان استفاده میکنند. اما باید به این نکته توجه کرد که صورت ما به محصولات مختلف برای فصول مختلف نیاز دارد. به عنوان مثال، در فصل تابستان، یک نفر ممکن است به استفاده از یک پاک کننده با ظرفیت تولید کف بالا نیاز داشته باشد. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، ممکن است به استفاده از یک محصول حاوی اسید سالیسیلیک نیاز داشته باشید. طی فصل زمستان نیز بهتر است از پاک کننده ای ملایم با صابون کمتر استفاده شود.

آیا لایه بردار های صورت مفید هستند؟

استفاده از لایه بردارها، مواد لایه بردار روزانه برای پوست چندان مفید نیست. پوست انسان به طور طبیعی از دست سلول های مرده خود خلاص می شود. استفاده روزانه از این محصولات برای لایه برداری، به جای این که نفعی برای پوست داشته باشد بیشتر به آن ضرر می رساند. به گزارش اکونومیست، لایه برداری را می توانید حداکثر دو بار در هفته انجام دهید.

صورت

چگونه صورت خود را بشوییم؟

از آب ولرم و یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. آب ولرم به کسب آرامش پوست کمک می کند. پس از آن، می توانید یک مرطوب کننده سبک را برای استفاده روزانه یا کرمی سنگین را به عنوان مرطوب کننده شبانه انتخاب کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *