ضعف در ماه رمضان را چگونه از بین ببریم؟

چگونه ضعف در ماه رمضان را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

باتوجه به ساعت های طولانی روزه،  امکان اینکه در طی روز ضعف به سراغمان بیاید، بیش از گذشته خواهد بود. از همین رو داشتن وعده‌ی غذایی مناسب در افطار و خوردن سحری و خواب مناسب میتواند ترکیب مناسبی برای از بین بردن ضعف در ماه رمضان باشد، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چطور میتوانیم سلامتی خود را در این ماه مبارک حفظ کنیم.

راه های از بین بردن ضعف در ماه رمضان

برای اینکه ضعفی در طول روز نداشته باشید، حتما سحری را میل کنید و به نوع موارد غذایی مصرفی در وعده سحر نیز توجه کافی داشته باشید. سحری مفصل که بتواند شما را سیر نگه دارد. برای اینکه بتوانید سحری خوبی میل کنید باید افطاری سبک در حد نان و پنیر و سبزی یا گردو بخورید و با توجه به فاصله کم شام تا سحری می توانید این وعده غذایی را نیز حذف کنید تا سحری را بتوانید خوب میل کنید.

 

چگونه ضعف در ماه رمضان را از بین ببریم؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

از خواص درمانی بیدمشک چه می دانید؟ / ویکی ووکاز خواص درمانی بیدمشک چه می دانید؟

بیدمشک درختی است از خانواده بید با سنبله های معطر و پرمانند. عرق بیدمشک‌ در حقیقت اسانسی است که از این…

 

 


بهترین وعده افطار در ماه رمضان

آب ولرم و خرما و یا یک قاشق عسل بهترین انتخاب برای باز کردن روزه است. اشتهای واقعی زمانی که گشنه هستیم ایجاد می شود و در این زمان حرارت معده بالا می رود و آماده هضم غذا می شود، و با توجه به اینکه در ماه رمضان ساعات طولانی است که چیزی نخورده ایم، حررارت معده در اوج خود هست،

پس بهترین انتخاب برای بازکردن روزه ماده غذایی است که بتواند کمی از این حرارت بکاهد و دمای معده را معتدل کند، این نکته را بیاد داشته باشید که کاهش ناگهانی دمای معده سبب اختلال در هضم غذا و ایجاد نفخ می شود.

همچنین یبوست یکی دیگر از مشکلات شایع در روزه داری است، خوردن سبزی در وعده افطاری بسیار مناسب است، البته این نکته را بخاطر داشته باشید که سبزیجات خام عطش را زیاد می کند بنابراین توصیه می شود که در سحر سبزی پخته استفاده کنید. ما در مطالب قبل مفصل درباره‌ی از بین بردن یبوست در ماه رمضان صحبت کرده بودیم که توصیه میکنم آن مطلب را نیز مطالعه کنید.

بنظر شما بهترین وعده افطاری در ماه رمضان چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت به ما منتقل کنید.

 

منبع: زندگی سلام

 

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

5 دیدگاه در “ضعف در ماه رمضان را چگونه از بین ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *