کافور چه خواصی دارد؟

کافور چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

کافور، ماده جامد مومی شکل شفاف یا سفید قابل اشتعال و صمغ درخت کافور است. متاسفانه بعلت استفاده های نامناسب از این مواد امروزه در بنن مردم این ماده بیشتر بعنوان یک ماده مضر یاد می شود اما این ماده شفاف و خوشبو دارای خواص بسیاری مخصوصا برای پوست است همچنین قرن هاست که از این مواد در طب سنتی استفاده می کنند.

درباره‌ی کافور

ماده‌ای مومی، سفید یا شفاف و جامد با فرمول C۱۰H۱۶O که دارای بوی بسیار قوی می‌باشد، این ماده صمغ درخت کافور است که بلندی آن 25 تا 30 متر است و در آسیا و به خصوص در جزیره برنئو و فرمز وجود دارد البته این ماده تقریبا در همه جای جهان دیده میشود.

 

کافور چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

خواص کافور

همانطور که گفتیم این ماده دارای خواص بسیاری است که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

درمان آکنه

کافور برای درمان آکنه مفید است، آکنه‌های موجود روی پوست‌تان را پاک سازی کرده و جلوی التهاب‌های بعدی آکنه را می‌گیرد. بعد از شستن صورت، آن را خشک کرده و مقداری از ترکیب کرم یا روغن همراه کافور را روی آکنه بزنید. پنج دقیقه ماساژ دهید و بگذارید در طول شب بماند. صبح روز بعد، با آب ولرم و یک شوینده‌ ملایم صورت را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

درمان تبخال

تبخال یا تاول تب، بسیار شایع و واگیردار است و باعث درد و ناراحتی زیادی می‌شود. عصاره‌ کافور، حالت خنک کنندگی دارد که به تسکین و درمان تبخال کمک می‌کند. دو تا سه قطره عصاره‌ کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر ترکیب کنید و با استفاده از پد ، آن را روی تبخال بزنید. این کار را روزی سه تا چهار بار انجام دهید.


شاید دوست داشته باشید

پاراگلایدینگ چیست؟ / ویکی ووکپاراگلایدینگ چیست؟

پاراگلایدینگ ورزشی، تفریحی و نشاط بخش است که رویای دیرینه بشر برای پرواز را تحقق بخشیده و حالا بشر با مجهز شدن به چتر یا پاراگلایدر و…

 


 نابود کردن شپش سر

کافور‌ همراه با روغن نارگیل، یک راه بسیار عالی برای رها شدن از شر شپش سر است. روغن نارگیل، شپش‌ها را خفه می‌کند و کافور هم به دلیل خاصیت ضد انگلی که دارد، آن ها را نابود می‌کند. یک قاشق غذاخوری کافور خرد شده را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به موها بمالید، به ویژه به پوست سر و ریشه‌ مو. یک کلاه دوش روی سر گذاشته و بگذارید در طول شب بماند. روز بعد با شامپو بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته و به مدت یک ماه انجام دهید.

عوارض جانبی کافور

 

کافور چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

کافور بسیار قوی است و و اگر مستقیم به پوست بخورد ممکن است ایجاد حساسیت کند بنابراین برای استفاده  آن را با روغن دیگری ترکیب کنید و سپس به پوست‌تان بزنید، همچنین برای استفاده از آن حتما با پزشک موردنظرتان مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا | زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *