چگونه بوی بد سیر و پیاز در دهان را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد سیر و پیاز در دهان را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

سیر و پیاز دو تا مواد خوراکی بسیار مفید برای بدن هستند که خوردن آن ها باعث تقویت معده و دستگاه گوارش می شود و ما در مطالب قبل فواید بسیار بالای این دو را بررسی کرده ایم، اما متاسفانه بعلت بوی بدی که دهان میگیرد از خوردن آنها فراری هستند، اما در این مطلب میخواهم راه کارهای از بین بردن بوی بد سیر و پیاز در دهان را بررسی کنیم.

رفع بوی بد سیر و پیاز در دهان

چگونه بوی بد سیر و پیاز در دهان را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

یکی از راه هایی که تاثیر بسیاری برای از بین بردن بوی بد سیر و پیاز در دهان دارد خوردن میوه هایی همچون:

  • سیب
  • گلابی
  • آلو
  • هلو
  • زردآلو
  • آلوی سیاه
  • انگور
  • آلبالو

است و همچنین، سبزی هایی مثل:

نیز می تواند برای خوش بو کردن دهان بسیار مفید باشند. این سبزی ها را با وعده های غذایی پرازسیر و پیاز میل کنید. ریحان و جعفری در مقابله با بوی بد سیر و پیاز موثراست . این دو گیاه را به غذای خود بیفزایید یا بعد از مصرف سیر و پیاز، اندکی جعفری بجوید.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی گرگان کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی گرگان کجاست؟

استرآباد یکی از نام هایی است که گرگان قدیم را با این نام می شناخته اند و به گفته بسیاری از مورخان استرآباد از دو لفظ استر که در زبان مازندرانی به معنای ستاره و آباد تشکیل شده است و دلیل نام گذاری آن…


خردل

یک قاشق چای‌خوری خردل بردارید و آن را از داخل دور دهانتان بمالید و یک دقیقه بعد آن را تف کنید. بعد نصف قاشق چای خوری دیگر خردل بردارید و آن را قورت دهید. این ماده وارد معده‌تان می شود و بو را در بدنتان از بین می‌برد.

آّب لیمو

وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آب لیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیاز را خنثی می کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود و باعث به وجود آمدن بوی ناخوشایند آن می شود.

از دیکر موادی که برای از بین بردن بوی دهان بعد از خوردن سیر و پیاز می توان استفاده کرد چای سبز است، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز نیز برای مقابله با بوی بد سیر و پیاز موثر است و همچنین شیر ، گریپ فروت و قره قوروت همانند بسیاری از نوشیدنی ها در کاهش بوی نامطبوع سیر و پیاز موثراست.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *