چه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟

چه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟ / ویکی ووک

امرزه همه از نداشتن حافظه ای قوی می نالند، و هرچی چیزی را به راحتی فراموش میکنند. عواملی چون نداشتن تغذیه مناسب و سالم، رعایت  نکردن تدابیر حفظ سلامت، مصرف قرص های آهن و مواد کارخانه‌ای به اصطلاح غنی‌سازی شده و… همه دست به دست هم داده‌اند تا حافظه‌ها ضعیف و با افزایش سن نیز بیماری آلزایمر بیش از گذشته گریبانگیر سالمندان و البته جوانان شود. ما در مطالب قبل راه‌هایی برای تقویت حافظه و عملکرد ذهنی پیشنهاد کرده بودیم در ادامه در تکمیل مطالب قبل عوامل مفید در تقویت حافظه را بررسی میکنیم.

روش‌های تقویت حافظه

خوراکی های موثر برای تقویت حافظه

 

چه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟ / ویکی ووک

 

همانطور که همگی می‌دانیم تغذیه سالم و درست می تواند حافظه را تقویت کند. در این راستا استفاده نکردن از روغن های ناسالم و استفاده از روغن ارده بجای آن یکی از ساده ترین راه تقویت حافظه است.

حلوا ارده را در روز به اشکال مختلف مانند، حلوا ارده، شیره‌ی انگور و ارده، عسل و ارده و… میل کنید بسیار برای افزایش حافظه مفید است.

یکی دیگر ازنکاتی که باید برای افزایش حافظه رعایت کنید این است که در نوشیدنی ها یخ نیندازید زیرا بلغم زا است و بلغم باعث می شود حافظه کم شود و مدتی از بلغم زا ها فاصله بگیرید و مصلحات آن ها را مصرف کنید.

کندر، یکی دیگر از موادی خوراکی است که بسیار در تقویت حافظه مفید است، روزی نیم ساعت کندر بجوید این ماده دارای خواص دیگری نیز است که میتواند آن را در صورت علاقه، در همین سایت مطالعه کنید.

دم کرده اسطوقودوس نیز برای افزایش حافظه بسیار مفید است.

سیاه‌دانه همراه با عسل برای داشتن حافظه ی قدرتمند مفید است. 50 گرم سیاه دانه را بکوبید و با 300 گرم عسل مخلوط کنید، لطفا این نکته را بیاد داشته باشید که سیاه‌دانه را آسیاب نکنید.


شاید دوست داشته باشید

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووکچه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟

بسیاری از مردم عادت دارند که میوه ها را بدون پوست بخورند، درصورتی که غافل از این هستند که ویتامین و مواد مغذی بسیاری از میوه ها و سبزی ها…


عوامل موثر در تقویت حافظه

 

چه عواملی باعث تقویت حافظه می شود؟ / ویکی ووک

 

برای داشتن حافظه ای قوی علاوه بر تغذیه سالم که خیلی مهم است راه های دیگری نیز وجود دارد. در این راستا احادیثی نیز وجود دارد که مواردی را ذکر کرده است. امام صادق (ع) می فرماید:

سه چیز، فراموشی را از بین می برد و حافظه را زیاد می کند: خواندن قرآن، مسواک زدن و روزه گرفتن.

 کم‌خوابی و نداشتن خواب مناسب و کافی، باعث  کاهش و ضعف حافظه می شود؛ لذا توصیه‌ها و تدابیر مربوط به خواب و بیداری را رعایت کنید علاوه بر آن داروهای شیمایی باعث کاهش حافظه می شود، تا حدالامکان از مصرف آنها بپرهیزید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *