چای ترش چه خواصی دارد؟

چای ترش چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

یکی از چای هایی که دارای خواص است و برای انسان مقدار اندازه آن می باشد، چای ترش است. چای ترش خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود. این چای در بسیاری از مناطق دنیا استفاده می شود در ادامه خواص این گیاه را بررسی میکنیم.

خواص چای ترش

همانطور که در ابتدا نیز اشاره داشتیم، چای ترش خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود؛ این گیاه قند خون را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن این چای به کنترل فشار خون بالا و محافظت از قلب کمک می‌کند؛ این گیاه همچنین ادرارآور نیز هست. در ادامه بقیه خواص این چای را باهم بررسی میکنیم:

 

چای ترش چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

لاغری با چای ترش

این چای در کاهش وزن مؤثر است؛ طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف چای ترش‌ جذب نشاسته و گلوکز را کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

مقابله با افسردگی

چای ترش‌ حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فلاوانوئیدهاست که خاصیت ضدافسردگی دارند.


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…

 


ضد باکتری و ضد التهاب

این چای سرشار از اسید آسکوربیک (ویتامین C ) است. این ویتامین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این گیاه به علت خواص ضدالتهابی و ضدباکتری که دارد از ابتلای افراد به سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند. چای ترش در کاهش تب نیز مؤثر است.

ضد سرطان

چای ترش‌ حاوی ماده‌ای به نام «پروتوکاتکویک اسید» است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدتوموری دارد؛ این گیاه روند رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند.

 

چای ترش چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

عوارض جانبی چای ترش

این چای موجب کاهش فشار خون می‌شود بنابراین افرادی که فشار خون پایین دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. مصرف زیاد چای ترش‌‌‌‌ در افراد با فشار خون پایین می‌تواند عوارضی مانند ضعف، سرگیجه و حتی آسیب به قلب و مغز را به همراه داشته باشد؛ زنان باردار نیز نباید از این چای مصرف کنند. مصرف این چای در برخی افراد موجب توهم می‌شود؛ همچنین برخی از اشخاص نیز به مصرف چای ترش حساسیت نشان می‌دهند. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب بروز می‌کند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *