چشم خروس و خواص آن

چشم خروس و خواص آن / ویکی ووک

چشم خروس گیاهی است بومی مکزیک و دارای شاخه های تیغ دار که برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید است. این گیاه به نام های بقم, بقم اسود , عین الدیک معروف است. در ادامه بیشتر با این گیاه مفید آشنا خواهیم شد. ما در مطالب قبل با برخی از داروی هایی گیاهی مانند خارشتر، رازیانه و … را بررسی کرده ایم در صورت علا قه میتوانید آنرا بررسی کنید.

 

چشم خروس و خواص آن / ویکی ووک

 

درباره‌ی چشم خروس

چشم خروس، درختچه ای که از چوب آن ماده ی قرمز رنگی گرفته می شود. شاخه های آن تیغ دار است. برگ های آن مرکب با سه یا چهار جفت برگچه که هر برگچه به شکل قلب کوچک و دیمی می باشد. بلندی این درختچه به هشت تا دوازده متر می رسد. گل های آن زردرنگ، میوه ی آن نیام به رنگ مایل به سرخ و مدور است که پس از رسیدن از وسط باز می شود و در آن یک یا دو دانه قرار دارد، رنگ میوه پس از رسیدن به سیاهی متمایل می شود. رنگ دانه ی آن سرخ و براق، پهن و طعم آن شیرین است. این گیاه بومی مکزیک می باشد و در هندوراس نیز میروید و به تدریج به سایر مناطق آمریکای مرکزی راه یافته است، در حال حاضر در هند نیز وجود دارد.


شاید دوست داشته باشید

HTC U Ultraمشخصات گوشی HTC U Ultra

شرکت تایوانی HTC با تولید گوشی HTC U Ultra با نمایشگری بزرگ و بدنه‌ای که با شیشه پوشیده شده است مسیر جدیدی را در مقابل راه خودش قرار داده است، و قصد دارد ثابت کند که قرار است بعد از شکست هایی که در گذشته تجربه کرده است توانسته راه درست خود را پیدا کند. U Ultra به نمایشگری …


خواص چشم خروس

عین الدیک طبیعتی گرم و خشک دارد و از ترکیبات شیمایی شامل:

  • تانن
  • رزین
  • کوئرستین

درست شده است. این گیاه درختچه ای دارای خواص بسیاری است و اگر پنج گرم از کوبیده ی آن را با شیر تازه یا ترنجبین خیسانده و باکره ی گاوی یا گوسفندی بخورید. مقوی و مفرح است، برای تقویت نیروی جنسی و تولید اسپرم بسیار نافع می باشد، به خصوص در پیرمردان اثر رضایت بخش خواهد داشت. چوب چشم خروس نیز دارای خواصی است و اگر دو گرم از گرد آن خورده شود، اسهال مزمن را قطع می کند، همچنین آب جوشانده ی خاکه اره یاکوبیده ی آن را بخورید. تونیک و بسیار قابض است و برای قطع اسهال مزمن و رفع سوء هاضمه های ناشی از ضعف مفید می باشد.

 

 

آب جوشانده ی آن را کمپرس کنید. برای نیکو کردن رنگ چهره نافع است، مفاصل را تقویت می کند. پاشیدن گرد آن برای التیام زخم های کهنه، قطع خونریزی و خشک کردن جراحت های تازه و مرطوب و چرک دار مفید است.

عوارض جانبی چشم خروس

برای افراد گرم مزاج مضر است و مصلح آن گشنیز می باشد و همچنین برای استفاده از این گیاه حتما با پزشک مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *