چگونه سوختگی زبان را درمان کنیم؟

سوختگی زبان

بارها برای ما پیش آمده است که با بی احتیاطی و با عجله خوردن غذاها و نوشیدن مایعات باعث سوختن دهان میشود. پس از سوختن زبان دچار درد شدید و بی‌حسی می‌شود، به‌طوری‌که دیگر طعم هیچ غذا یی را حس نمی ‌کند. البته با روش های خانگی شما میتوانید به راحتی این سوختگی زبان را درمان کنید.

راه های درمان سوختگی زبان

 

سوختگی زبان

 

راه های خانگی زیادی برای درمان سوختگی زبان وجود دارد که در این پست با بعضی از آنها آشنا می شویم.

یکی از راحترین کارها برای درمان سوختگی زبان استفاده از پودر قند است، بطوریکه کمی شکر یا پودر قند را روی  زبان بریزید تا  درمدت  بسیار کوتاهی سوختگی تسکین پیدا کند.

در صورت نداشتن امکانات دیگر، بهترین درمان برای سوختگی زبان، آب سرد است. با آب سرد چند بار غرغره  کنید و کمی آب را در دهان نگه دارید تا درد سوختگی تسکین پیدا کند.

یکی دیگر از راه ها قرار دادن یک تکه یخ  روی قسمت سوخته  علاوه بر ایجاد خنکی  می تواند در برطرف کردن درد بسیار موثر واقع شود.

اسفاده از ماست سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین B5 است که علاوه بر خنک کردن روند التیام را نیز تسریع می کند.

ژل آلوئه ورا که خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و ضدعفونی‌کننده دارد یکی دیگر از راه های سوختگی زبان است. این مواد التیام دهنده سریع است. بنابراین به‌محض سوختن زبان ، ژل را روی زبان بمالید.

استفاده از خمیر دندان های نعناعی یکی دیگر از راه های درمان می باشد. خمیردندان نعناعی  را روی قسمت سوخته بمالید، بگذارید کمی خشک شود، سپس با آب سرد بشویید.

سوختگی زبان

در آخر نیز یکی از بهترین درمان ها روغن استوقودوس است. استفاده از این روغن یکی از بهترین درمان‌های خانگی به‌حساب می‌آید و خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و ضد قارچی دارد و به‌عنوان التیام دهنده سریع سوختگی معروف است.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *