چگونه زگیل را از بین ببریم؟

زگیل

زگیل یک نوع ضایعه پوستی می باشد که اغلب فکر میکنند که مسری است اغلب تنها اعضای یک خانواده را درگیر می کند. در این مطلب میخواهیم راهکارهای طبیعی درمانی آن را بررسی کنیم.

زگیل چیست؟

همانطور که گفتیم زگیل یک ضایعه پوستی موضعی است که از طریق ویروسی از خانواده پاپیلوویروس انسانی (HPV) ایجاد می شود. این ضایعه اصولا بر روی دست و پا رشد میکند اما ممکن است در تمام نقاط بدن انسان رشد کند. و این ضایعه واگیر دار می باشد.

چگونه زگیل را از راه های خانگی درمان کنیم؟

برای درمان این ضایعات می توان از مواد طبیعی استفاده کرد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

آلوئه ورا

برای درمان زگیل های شایع از آن استفاده می شود. این گیاه با خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی یا ضدعفونی کننده می تواند مقاومت ویروس را بشکند. قبل از استفاده  آن را خوب تمیز کنید سپس ژل را به طورمستقیم روی زگیل بمالید و با باند بپوشانید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم  بشویید.

زگیل

ریحان

ریحان یکی از بهترین مواد برای از بین بردن این ضایعه است. ریحان دارای ترکیبات ضد ویروسی است و می تواند ویروسHPV ایجاد کننده زگیل را از بین ببرد. برای درمان آن، برگ ریحان را له کنید و در اطراف زگیل بمالید و بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

قاصدک

در صورت استفاده منظم ازساقه ، ریشه و برگ های این گیاه  می توان این ضایعه را از بین برد. صمغ سفید رنگ و چسبناک را در  قسمت های موثر بمالید

چای سبز

چای سبز دارای منافع زیادی است. چای سبز لکه ها را از بین می برد ودر صورت استفاده مداوم سبب شادابی پوست می شود. این گیاه می تواند زگیل ایجاد شده توسط باکتری را از بین ببرد. چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد ومواد سمی را از بدن پاکسازی می کند. برای نتیجه گرفتن هر بار چند قطره از آن را  روی پوست بریزید.

زگیل

رژیم غذایی

هر نوع کمبودی در بدن می تواند خطر  بروز این ضایعه را افزایش دهد. معمولا علت بروز این عارضه ضعیف شدن سیستم ایمنی است. رعایت رژیم غذایی و مصرف برخی مواد غذایی می تواند مانع از ایجاد آن شود. موادغذایی حاوی ویتامین C  مانند:

و مواد حاوی پتاسیم :

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و ضایعات سلولها را دفع می کند.

به امید فردایی روشن

منابع: ویکی پدیا | زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *