خوراکی های نشاط آور کدامند؟

خوراکی های نشاط آور

برخی از مواد غذایی بسیار در بهبود وضعیت روحی موثرند و میتوانند اثر چندین برابر قرص های افسردگی داشته باشند. خوراکی هایی وجود دارد که با تاثیر شیمیایی موجب ترشح هورمون های شادی در بدن می شود، و این مواد غذایی، افسردگی استرس و اضطراب را ازبین میبرد. در این مطلب میخواهیم با برخی از مواد که باعث آزاد شدن هورمون سروتین در مغز می شود و به خوراکی های نشاط آور معروفند، آشنا شویم.

خوراکی های نشاط آور

خوردن غذا بسیاری از انسان ها را آرام و با نشاط میکند. این نشاط اثر همین هورمون سروتین مغز است، که با این هورمون در مطلب تاثیر هورمون بر احساسات انسان، آشنا شدیم.

نارگیل

نارگیل یکی از بهترین و شادکننده ترین خوراکی ها محسوب می شود و عملکرد مغز را بهتر می کند، اگر نگران چاقی و بالا رفتن چربی و قندخونتان نیستید، هفته ای یک بار مخلوط شیر و بستسلانی و نارگیل را امتحان کنید.

 

خوراکی های نشاط آور

 

تخم مرغ

تخم مرغ یکی دیگر از خوراکی های نشاط آور است، روزهایی که برای صبحانه نیمرو یا تخم مرغ عسلی و آب پز شده می خورید، حال بهتری دارید زیرا تخم مرغ منبع غنی از:

است و مواد مورد نیاز بدنتان تامین و هورمون ها به اندازه کافی ترشح می شود که در نتیجه  شادی و رضایت به زندگی می آید.

عسل

هروقت صحبت از سلامت شادی و سر زندگی است اسم این ماده ی بسیار مفید به وسط می آید. عسل از افسردگی جلوگیری می کند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه می دارد. وقتی عسل می خورید، میزان قند خون هم تنظیم می شود و شما احساس شادی و نشاط می کنید.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فولات و تریپتوفان است. موادی که میزان آن در بدن افراد افسرده به شدت پایین است و برای درمان باید این مواد به میزان طبیعی برسد.

 

خوراکی های نشاط آور

 

کلسیم

کلسیم موجود در ماست، انتقال دهنده های عصبی شادی آور را آزاد می کند و باعث می شود ما شاد شویم.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *