بهترین زمان برای شام خوردن چه هنگامی است؟

بهترین زمان برای شام خوردن چه هنگامی است؟ / ویکی ووک

شام یکی از مهمترین وعده غذایی است و در مطالب قبل بررسی کردیم که گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد؟ اما بلافاصله قبل از غذا هم خوابیدن اصلا خوب نیست و سلامت را به خطر می اندازد، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که بهترین زمان شام خوردن چه هنگامی است و اینکه چرا آن زمان بهتر است.

بهترین زمان شام خوردن

 

بهترین زمان برای شام خوردن چه هنگامی است؟ / ویکی ووک

 

متخصصان تغدیه به همه ما سفارش می کنند که بین زمان شام خوردن وخوابیدن سه ساعت فاصله باشد. اما با توجه به سبک زندگی ها بهتر است این پیشنهاد را به سرشب شام خوردن تغییر دهیم . شام خوردن بی موقع باعث می شود بدن شما به چیزی که دریافت می کند، واکنش بدی نشان ‌دهد.


شاید دوست داشته باشید

بادام تلخ و خواص آن / ویکی ووکبادام تلخ و خواص آن

بادام تلخ دارای ماده مخصوصی ( ۱ تا ۳ درصد ) بنام آمیگدالین (Amygdlin ) می باشد که از اثر آب بر روی این ماده اسید سیانیدریک و…

 

 


مشکلات دیر شام خوردن

متابولیسم بدنتان افت می‌کند

وقتی دیروقت غذا می‌خورید، سرعت سوخت و ساز بدن کند می شود. طبق پژوهش‌ها هر چه دیرتر غذا بخورید، کالری بیشتری مصرف می‌کنید و کمتر می‌خوابید. وقتی هم که خواب کافی نداشته باشید، روند سوخت و ساز افت می کند و به افزایش وزن منجر می شود.

الگوی خوابتان نامنظم می‌شود

بی‌خوابی‌های شبانه می تواند دلایل زیادی داشته باشد. دیروقت غذا خوردن باعث می‌شود بدنمان فکر کند: «الان وقت غذا خوردن است و باید بیدار بمانم». با بی‌وقت غذا خوردن، پیام کاملاً اشتباهی به بدنتان ارسال می‌کنید.

وزن اضافه خواهید کرد

شب‌ها روند سوخت و ساز طبق دستور بدن که می‌داند وقت خواب است، کاهش پیدا می کند. در نتیجه آن چه خورده‌اید به آهستگی روند سوخت و ساز را طی می کند و شما دچار اضافه وزن خواهید شد.

نیاز شبانه به دستشویی

وقتی چیزی می‌خوریم، بدن آن را هضم و مواد مغذی لازم را جذب می‌کند و بقیه نیز باید دفع شود. منطقی است نه؟

سوزش معده و ریفلاکس اسید

برگشت اسید معده معمولاً با سوزش معده همراه است و درد و ناراحتی زیادی دارد. اگر شما هم مدام دچار این مشکل می‌شوید، علتش می‌تواند اختلال گوارشی مزمن باشد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *