مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین مصادف با 10 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین

سال ۴۹۱

فلاویوس آناستاسیوس امپراطور بیزانس چشم به جهان گشود.

سال ۱۰۳۴

رومانوس سوم، امپراطور بیزانس متولد شد. رومانوس یکی از از اشراف‌زادگان نه‌چندان برجستهٔ بیزاسی بود که کنستانتین هشتم، امپراتور وقت او را وادرا به ازدواج با دختر خود زوئه نمود و بدین ترتیب او را پیش از مرگش جانشین خود ساخت. کنستانتین در نوامبر ۱۰۲۸ درگذشت و رومانوس با عنوان رومانوس سوم بر تخت امپراتوری نشست.

سال ۱۶۰۶

یونیون جک، پرچم ملی انگلستان شد.

سال ۱۸۹۹

اسپانیا، پورتوریکو را به آمریکا واگذار کرد.

سال ۱۹۰۵

آلبرت انیشتین نظریه دگرگون کننده نسبیت خاص را در فیزیک منتشر کرد.  نظریه‌ای فیزیکی دربارهٔ اندازه‌گیری در چارچوب مرجع لخت است که در سال ۱۹۰۵ میلادی توسط آلبرت اینشتین در نوشتاری با نام «درباب الکترودینامیک اجسام متحرک» مطرح شد.


شاید دوست داشته باشید

چرا کسل و بی حوصله هستیم؟ / ویکی ووکچرا کسل و بی حوصله هستیم؟

مصرف میوه و سبزی های تازه و غلات کامل به حفظ سلامت و تندرستی کمک می کند. باید یک رژیم غذایی متعادل داشت و از پرخوری پرهیز کرد. رژیم غذایی باید شامل…

 

 


سال ۱۹۱۹

سنگاپور مستقل شد.

سال ۱۹۲۰

شهر اورفا از اشغال نیروهای فرانسوی آزاد شد.

سال ۱۹۳۱

رای دهندگان اسپانیایی نظام سلطنتی این کشور را رد کردند.

سال ‍‍‍۱۹۴۶

سوریه که تحت الحمایه فرانسه بود استقلال یافت.

سال ۱۹۷۰

سفینه آپولوی ۱۳از سوی آمریکا به فضا پرتاب گردید.

سال ۱۹۹۷

سفرای اروپایی از تهران در پی حوادث دادگاه میکونوس فراخونده شدند.

سال ۲۰۰۶

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران اعلام کرد که این کشور در حال غنی سازی اورانیوم می باشد.

سال ۲۰۰۸

استاد دکتر صمد سرداری نیا نویسنده و مترجم شهیر آذربایجانی در تبریز درگذشت. صمد سرداری‌نیا تاریخ‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر آذربایجان است. دکتر سرداری‌نیا در ۲۱اردیبهشت ۱۳۲۶در محله امیرخیز تبریز به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان، در سال ۱۳۴۶در مقطع کارشناسی تاریخ در دانشگاه تبریز پذیرفته شده و در سال ۱۳۵۰فارغ التحصیل شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *