مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین مصادف با 11 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین

سال ۱۹۱۹

رهبر انقلابی مکزیک، امیلیانو زاپاتا، از سوی نیروهای دولتی کشته شد.

سال ۱۹۴۱

در شهر زاگرب، تاسیس دولت مستقل کروواسی اعلام گردید.

سال ۱۹۴۴

نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بندر اودسا را از تصرف نازی‌ها خارج کردند.

سال ۱۹۴۶

نخستین انتخابات برای تعیین نوع رژیم ژاپن در این کشور برگزار شد.

سال ۱۹۶۵

محمدرضا پهلوی در کاخ مرمر هدف یک ترور نافرجام قرار گرفت. در ساعت ۹صبح ۲۱روز فروردین ۱۳۴۴، اتفاق افتاد.


شاید دوست داشته باشید

سالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟ / ویکی ووکسالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟

امروز می خواهیم با یک سالاد پرانرژی و خوش رنگ به نام سالاد کرفس آشنا شویم. این سالاد را می توانید در وعده شام و یا پیش غذا استفاده کنید. این …

 

 


سال ۱۹۱۷

رابرت برنز، شیمیدان آمریکایی و برندهٔ جایزهٔ نوبل در ۱۹۶۵ چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۷۲

زلزله شدیدی در استان فارس ایران روی داد و به بخش قیر و کازرین به شدت آسیب رساند. ۴۵ دهکده با خاک یکسان شد و بیش از ۵ هزار نفر کشته شدند.

سال ۱۹۸۸

شهر مریوان توسط قوای عراق در جریان جنگ هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و تعداد زیادی از مردم غیرنظامی و نظامی، کشته و مجروح شدند.

سال ۱۹۸۸

پیمان صلح بلفاست که هدف آن اتمام نبرد ۲۹ساله ایرلند شمالی با انگلستان بود امضاء گردید.

سال ۱۹۹۹

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران در تهران و در برابر خانه اش، هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

سال ۲۰۱۰

هواپیمای توپولوف پرواز ورشو به شهر اسمولنسک روسیه در یک و نیم کیلومتری فرودگاه سقوط کرد و در پی ان ۹۴ تن از سرنشینان هواپیما که در میان آنها لخ کاچینسکی و همسرش و چند مقام مهم کشوری و لشکری لهستان نیز حضور داشتند کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *