مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین مصادف با 8 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین

سال ۵۱۰

عَینُ ‏القضات همدانی از بزرگان و مشایخ صوفیه، فقیه، ادیب، فاضل و شاعر اوایل قرن ششم هجری به اتهام کفر و دعوی به الوهیت به دار کشیده شد.

سال ۵۶۳

قبل از میلاد، بودا چشم به جهان گشود.

سال ۱۱۴۳

ژان دوم کومننوس، امپراطور بیزانس درگذشت.

سال ۱۳۶۴

ژان دوم، پادشاه فرانسه چشم از جهان فروبست.

سال ۱۷۳۰

نخستین کنیسه یهودیان در نیویورک گشوده شد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه ناخن‌های سفید و براقی داشته باشیم؟ / ویکی ووکچگونه ناخن‌های سفید و براقی داشته باشیم؟

یکی از راه های ساده برای سفید کردن ناخن‌ها این است که یک مسواک که دیگر به کار نمی آید را بردارید. مقداری خمیردندان سفید کننده روی آن بزنید. ناخن‌هایتان را با مسواک کامل بشویید و برس بکشید و…

 

 


سال ۱۸۳۱

آلارد پیرسون متاله، فیلسوف آلمانی متولد شد.

سال ۱۸۵۹

ادموند هوسرل، فیلسوف آلمانی چشم به جهان گشود.

سال ۱۸۶۱

الیشا اوتیس، مخترع آمریکایی فوت کرد.

سال ۱۸۶۹

دومین دارالفنون امپراطوری عثمانی با نام دارالفنون عثمانی گشوده شد.

سال ۱۹۰۴

جان هیکس اقتصاددان بریتانیایی متولد شد.

سال ۱۹۱۱

کالوین، شیمیدان آمریکایی چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۱۴

یاکوب آرابس، نویسنده اهل چک درگذشت.

سال ۱۹۳۳

حکومت آلمان نازی در اقدامی نژادپرستانه کارمندانی که تصور میشد از نژاد موهوم آریا نیستند را از شغلشان برکنار کرد و یا بازنشسته نمود.

سال۱۹۷۳

پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی دار فانی را وداع گفت.

سال ۱۹۹۲

نیروهای اشغالگر ارمنستان جمعی از آذربایجانیها را در شهر آغدابان کشتار کردند.

سال ۲۰۱۳

مارگرت تاچر یکی از نخست وزیران سابق بریتانیا درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *