مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور مصادف با 27 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور

سال ۳۲۶

پایتخت امپراطوری روم به شهر جدیدی که به فرمان کنستانتین امپراطور روم در نواحی غربی امپراطوری آن روز روم ساخته شده بود منتقل شد. این پایتخت به نام خود امپراطور کنستانتینوپول نامیده شد که بعهدها به قسطنطنیه مبدل شد و بعد از آن که این بندر به تصرف ترکان عثمانی درآمد، به نام استانبول معروف شد.

سال ۱۵۱۹

کاترین دومدیسی یکی از نامورترین زنان قرن شانزدهم میلادی در فلورانس قدم به عرصه وجود گذاشت. او دختر لوران مدیسی فرمانروای معروف فلورانس بود.

سال ۱۶۲۷

رابرت بویل فیزیسین بزرگ انگلیسی، در شهر به نام لیسمور متولد شد. وی تحت سرپرستی و راهنمایی پدرش کنت کرک که از علمای درجه اول انگلستان محسوب میشد، تحصیل کرد و در رشته فیزیک شهرتی همپایه شهرت پدر بدست آورد و قوانینی در فیزیک به نام خودش وضع کرد.

سال ۱۷۷۶

اولین شکست بزرگ انقلابیون آمریکا از سربازان انگلیسی در بروکلین اتفاق افتاد و در این شکست در حدود یک سوم مجموع نیروهای انقلابیون آمریکا از بین رفتند.


شاید دوست داشته باشید

‌‌داستان انگلیسی راپونزل بخش آخر داستان انگلیسی راپونزل بخش چهارم داستان انگلیسی راپونزل بخش سوم داستان انگلیسی راپونزل بخش دوم داستان انگلیسی راپونزل بخش اولداستان انگلیسی راپونزل بخش اول

داستان انگلیسی راپونزل نوششته برادران گریم و برگرفته از فیلم راپونزل که درباره‌ی ختری زیبایی است که توسط جادوگری پلید طی اتفاقاتی در قصر…

 


سال ۱۸۰۵

عملیات نظامی معروف به لشکرکشی سپاه بزرگ به فرماندهی ناپلئون بناپارت، امپراطور معروف فرانسه آغاز شد. در این عملیات ۲۰۰ هزار سرباز فرانسوی شرکت داشتند و هدف آنان انتقال از کنار دریای مانش به ساحل رود رن در آلمان بود .این لشکرکشی به سرعت و دقت کمتر از یک ماه به طول انجامید و روز ۲۴ سپتامبر ۱۸۰۵ فرانسویان کنار رود رن بودند.

سال ۱۸۸۳

یکی از پر تلفات ترین انفجارهای جهان در یک جزیره آتشفشانی معروف به کراکاتوا اتفاق افتاد. در این ماجرای بیسابقه ۳۶۰ هزار نفر از سکنه شهرهای این جزیره به فجیعترین وضعی نابود شدند. کراکاتوا جزیره ای بود در اندونزی بین جزایر جاوه و سوماترا که بعد از یک آتشفشانی سخت، کلیه جزیره منفجر شد و از صفحه روزگار محو گردید.

سال ۱۹۱۶

دولت رومانی به آلمان و امپراطوری اتریش اعلان جنگ داد و به این ترتیب دو کشور دیگر نیز به نفع فرانسه و انگلیس وارد جنگ شدند.

سال ۱۹۴۵

اولین دسته از تفنگداران ارتش ایالات متحده آمریکا به خاک ژاپن قدم گذاشتند و به این ترتیب دوران اشغال خاک امپراطوری ژاپن توسط آمریکا آغاز گردید. در آن هنگام از بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب ۲۱ و ۱۸ روز میگذشت. فرمانده عالی نیروهای آمریکا در عملیات اشغال ژاپن ژنرال ماک آرتور بود. در تاریخ ژاپن، ماک آرتور اولین سرداری است که امپراطور ژاپن به دیدار او رفته است.

سال ۱۹۶۲

اولین سفینه فضایی بشر، برای تحقیق درباره سیاره زهره از پایگاه موشکی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد. نام این سفینه فضایی مارینر-۲ بود.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *