مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین مصادف با 16 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین

سال ۱۶۱۳

قرار داد صلح میان ایران و عثمانی در اصفهان به امضا رسید.

سال ۱۸۱۸

سنای آمریکا قانون غیر مسلح بودن مرزهای این کشور با کانادا را تصویب کرد.

سال ۱۸۲۸

فرانسیسکو گویا نقاش اسپانیایی در گذشت.

سال ۱۸۴۴

آناتول فرانس، نویسندهٔ فرانسوی برندهٔ جایزه نوبل ادبیات متولد شد.

سال ۱۸۸۹

چارلی چاپلین، معروف‌ترین کمدین تاریخ سینما متولد شد. وی یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان و همچنین یکی از آهنگسازان برجستهٔ هالیوود و برندهٔ جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. چاپلین در زمینه سینما بیش از ۶۵سال فعالیت کرد که شروع فعالیتهای وی از سالن ویکتوریا انگلستان آغاز شد و تا سن ۸۸سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد. چاپلین یکی از محبوب ترین و بزرگترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما است.


شاید دوست داشته باشید

وب سایت های کاربردی برای اجرای کدهای php / ویکی ووکوب سایت های کاربردی برای اجرای کدهای php

میتوان گفت که این سایت بهترین سرویس آنلاین و سایتی است که امکان اجرای کدهای php را بصورت آنلاین در اختیار کاربر میگذارد. در سایت…

 

 


سال ۱۹۱۲

هریت کوایمبی نخستین زن خلبان آمریکایی، موفق به پرواز بر روی دریای مانش گردید.

سال ۱۹۱۷

ولادیمیر ایلیچ لنین، رهبر در تبعید بلشویکهای روسیه از سوییس راهی کشورش شد و مردم سراسر روسیه را به انقلاب سوسیالیستی دعوت کرد.

سال ۱۹۴۱

در حدود ۵۰۰هواپیمای آلمانی در خلال جنگ جهانی دوم، شهر لندن پایتخت بریتانیا را در تمامی ساعات شب بمباران کردند.

سال ۱۹۴۵

ارتش سرخ شوروی به شهر برلین پایتخت رایش سوم حمله برد و دوهفته بعد آن را به تصرف خود در آورد.

سال ۱۹۴۶

سوریه از تحت قیمومیت فرانسه خارج شده و اعلان استقلال نمود.

سال ۱۹۷۲

، پنجمین سفینه فضایی آپولو راهی ماه شد.

سال ۲۰۰۷

در دانشگاه صنعتی ویرجینیا به دنبال یک حمله مسلحانه صورت گرفته از سوی دانشجویی به نام چو سونگ هوئی، ۳۳تن کشته و ۲۹تن مجروح شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *