مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 بهمن در جهان رویدادهای تاریخی 1 بهمن مهمترین رویدادهای تاریخی 30 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 29 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی مصادف با 13 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی

سال ۱۶۱۰

گالیله چهارمین قمر سیاره ژوپیتر را کشف کرد.

سال ۱۵۹۹

ادموند اسپنسر شاعر بزرگ انگلیسی در گذشت.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۶۸۳

کریستف گراپنر، آهنگساز آلمانی متولد شد. ایم آهنگساز مشهور اهل دارمشتات بود و در اوایل قرن هجدهم معروف‌ترین سازنده کانتات بود.

سال ۱۸۳۰

در ایالات نیواورلئان و لوئیزینای آمریکا آتش سوزی وحشتناکی به وقوع پیوست.

سال ۱۹۱۵

در نتیجه وقوع زمین لرزه ای در شهر آوزانودای ایتالیا دست کم ۳۰ هزار تن جان باختند.


شاید دوست داشته باشید

داستان کوتاه انگلیسی امنیت حیواناتداستان کوتاه انگلیسی امنیت حیوانات

این داستان اشاره با کلک های روباه برای گول زدن حیوانات دارد که اردک این داستان با زیرکی و زرنگی از دست این حیله های روباه جان سالم بدر میبرد.

 


سال ۱۹۹۲

ژاپن از اقدام سربازان ژاپنی در راستای استثمار جنسی از دهها هزار زن کره ای، در خلال جنگ جهانی دوم عذرخواهی کرد.

سال ۲۰۰۳

میرزا بابایف بازیگر و خواننده شهیر آذربایجانی چشم از جهان فرو بست. وی در رشته معماری از دانشگاه صنعتی عزیزبیف آذربایجان فارغ‌التحصیل شده و سپس به تحصیل آواز در کنسرواتوار دولتی حاجی‌بیف آذربایجان پرداخت. از معروفترین آثار او میتوان به ترانه ی «چاقیریرام گل» اشاره کرد.

سال ۲۰۰۸

استاد جعفر شهیدی مورخ و استاد زبان و ادبیات فارسی درگذشت. شهیدی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی، سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۲۰۱۰

در نتیجه وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۷ ریشتر در هائیتی بیش از ۵۰ هزار تن کشته شدند.

سال ۲۰۱۲

رئوف دنکتاش بنیانگذار جمهوری ترک قبرس شمالی درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *