مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 بهمن در جهان رویدادهای تاریخی 1 بهمن مهمترین رویدادهای تاریخی 30 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 29 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی  28 دی مصادف با 18 ژانویه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی

سال ۵۳۲

قیام عظیم نیکا، در قسطنطنیه سرکوب شد و بیش از ۳۰ هزار تن کشته شدند.

سال ۱۵۳۵

لیما پایتخت امروزین پرو، از سوی فرانسیسکو پیزارو پرو فاتح اسپانیایی کشف شد. این کشف سرآغاز نابودی اقوام و تمدنهای این منطقه گردید.

سال ۱۶۷۰

هنری مورگان پاناما را ضمیمه بریتانیا کرد.

سال ۱۶۸۹

مونتسکیو، اندیشمند فرانسوی ونویسنده کتاب روح‌القوانین متولد شد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان

 

سال ۱۷۷۸

جیمزکوک به عنوان نخستین اروپایی جزایرهاوائی را کشف کرد و آن‌ها را جزایر ساندویچ نامید.سال ۱۸۶۳ سعیدپاشا، (فرزندمحمدعلی پاشا) فرمانروای مصر درگذشت.

سال ۱۸۷۱

تاسیس امپراطوری المان اعلام گردید

سال ۱۸۷۴

اولین اتومبیل جهان به نام ارابه کاتوسل توسط آرتور کاتوسل فرانسوی اختراع شد.

سال ۱۸۹۶

دستگاه ایکس ری برای اولین بار به نمایش عمومی درآمد.

سال ۱۹۰۲

شهر ریاض ازسوی ملک عبدالعزیز بنیانگزار کشورعربستان سعودی تسخیر گردید.


شاید دوست داشته باشید

انجبار و خواص آن / ویکی ووکانجبار و خواص آن

اگر چهار تا پنج گرم از آن را نیمکوب کرده و در آب نیمه گرم بخیسانید، بعد آب آن را صاف نموده با قند شیرین کنید و بنوشید برای درمان …

 


سال ۱۹۲۷

توافقنامه لوزان از سوی کنگره آمریکا رد شد.

سال ۱۹۳۶

ماکسیم گورکی، نویسنده روس درگذشت.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان

 

سال ۱۹۴۳

ارتش شوروی توانست محاصره شهر لنینگراد را پس از ۸۷۲ روز بشکند.

سال ۱۹۴۷

آفاق ملیک اوا رقاصه معروف آذربایجانی چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۵۲

انقلاب مردمی تونس برعلیه اشغال فرانسه اغاز شد.

سال ۱۹۵۵

کوین کاستنر، بازیگر و کارگردان آمریکایی چشم برجهان گشود.

سال ۱۹۶۱

جنین انسان خارج ازرحم و درلوله آزمایش برای نخستین بار توسط پروفسور دانیل پتروچی پرورش یافت.

سال ۱۹۸۲

زمین‌لرزه‌ای در دریای اژه به نیروی ۷ ریشتر اتفاق افتاد که در سراسر یونان، بلغارستان، جنوب شرقی ایتالیا، جنوب شرقی یوگوسلاوی وغرب ترکیه احساس شد.

سال ۱۹۹۱

ارتش عراق به دنبال اغاز عملیات طوفان صحرا از سوی امریکا، دو شهر اسراییلی تل اویو و حیفا را هدف حملات موشکی قرار داد.

سال ۲۰۰۵

هواپیمای ایرباس نوع آ ۳۸۰ با ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر در شهر تولوز فرانسه رونمایی شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *