مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد مصادف با 13 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد

سال ۱۴۹۷

اولین سفر اکشتافی امریکو وسپوسی، دریانورد بزرگ ایتالیایی که در خدمت پادشاه اسپانیا بود برای کشف اراضی تازه ای در سرزمینی که کریستف کلمب مکتشف اولیه آن بود آغاز شد و بعدها نیز نام آن سرزمین را به یاد او آمریکا گذاشتند.

سال ۱۷۰۴

پیروزی دوم هوشتات، در جنگی به همین نام که در محل هوشتات در سرزمین باویر اتفاق افتاد نصیب سرداران متحد آلمانی و انگلیسی شد و فرانسویان که روز ۲۰ سپتامبر ۱۷۰۳ میلادی در همین محل پیروز شده بودند به سختی شکست خوردند و به ایتالیا گریختند.

سال ۱۷۹۲

لویی شانزده، پادشاه فرانسه از سوی دادگاه خلق به اعدام محکوم شد.

سال ۱۸۶۳

دلاکروا، نقاش بزرگ فرانسوی پس از ۶۵ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۹۰۵

مردم نروژ با شرکت در یک رفراندوم، خواستار جدایی از سوئد شدند.

سال ۱۹۱۰

فلورانس نایتینگل، موجد شغل پرستاری و اولین پرستار جهان پس از ۹۰ سال زندگی فوت کرد. وی که روز ۱۲ مه ۱۸۲۰ میلادی در شهر فلورانس ایتالیا متولد شده بود ولی از لحاظ ملیت انگلیسی بود. در جریان جنگ تاریخی کریمه، نایتینگل، پرستاران را به کمک مجروحین برد و به این ترتیب پرستاری نوین بنیانگذاری شد .


شاید دوست داشته باشید

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووکترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟

بی شک یک از پرطرفدارترین ژانرهای بازی، ژانر ترسناک است. با پیشرفت فناوری های صنعت گیمینگ در زمینه گرافیک بازی ها و صداگذاری آنها و همچنین قوی تر شدن موتورهای بازی سازی، کیفیت این بازی ها نیز روز به روز ارتقا می یابد و در نتیجه وحشت و هراس حاصل از…


سال ۱۹۱۳

هاری بررلی، چدن زنگ نزن را اخترع کرد.

سال ۱۹۱۶

نیروهای عثمانی وارد قزوین شدند و تهران در معرض تهدید نیروهای ترک قرار گرفت.

سال ۱۹۲۰

جنگ لیتوانی و لهستان که در شرایطی نامساوی آغاز شده بود با شکست لیتوانیائیها پایان یافت.

سال ۱۹۴۰

آلمان، تاسیسات رادار انگلستان را بمباران کرد.

سال ۱۹۴۱

جیمز جویز نویسنده موشکاف و ادیب مشهور ایرلندی در قرون نوزدهم و بیستم میلادی پس از ۶۹ سال زندگی بدرود حیات گفت.

سال ۱۹۵۳

دکتر محمد مصدق از سمت نخست‏ وزیری توسط محمدرضا شاه پهلوی بصورتی محرمانه عزل شد.

سال ۱۹۶۰

جمهوری آفریقای مرکزی یکی دیگر از مستعمرات سابق فرانسه در قاره آفریقا به استقلال رسید.

سال ۱۹۶۱

دیوارکشی بین دو منطقه غربی و شرقی برلین آغاز شد. برلین در پایان جنگ دوم جهانی از طرف چهار کشور روسیه – انگلیس و فرانسه و آمریکا اشغال شد. بعدها از وحدت بخشهای تحت کنترل سه دولت غربی برلین غربی بوجود آمد و چون سکنه برلین شرقی مرتب به برلین غربی میگریختند، مقامات روس دیواری به طول ۱۵ کیلومتر و به ارتفاع ۲/۵ متر بین دو برلین ایجاد کردند.

سال ۱۹۶۶

انقلاب فرهنگی مائو در چین اعلام شد.

سال ۱۹۸۷

رونالد ریگن رییس جمهوری آمریکا خطای خود در رسوایی ایران-کنترا را پذیرفت.

سال ۲۰۰۴

الپمیک تابستانی در اتن شروع شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *