مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند مصادف با 12 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند

سال ۵۱۵

پیش از میلاد، ساخت نیایشگاه اورشلیم به پایان رسید.

سال ۳۲۸

خسروپرویز پادشاه سلسله‏ ساسانیان که در مدائن می‏زیست کشته شد و پسرش شیرویه بر جای وی نشست.

سال ۹۹۴

کشمیر، توسط قوای سلطان محمود غزنوی در جریان حمله به هند تصرف شد.

سال ۱۲۲۹

مهاجمین صلیبی قدس را به تصرف خود دراوردند.

سال ۱۸۸۱

فرانسه تونس را به اشغال خود دراورد.

سال ۱۹۲۸

در ایالت کالیفرنیا، سد سنت فرانسیز شکست و ۴۰۰ تن کشته شدند.

سال ۱۹۳۰

ماهاتما گاندی رهبر مردم هند، راهپیمایی معروف نمک را اغاز نمود.


شاید دوست داشته باشید

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووکاسکی پرش چگونه ورزشی است؟

اسکی خود به تنهایی به یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین ورزش های جهان محسوب می شود که…

 

 


سال ۱۹۳۷

فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر شهیر ارکستر ایران در تبریز چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۳۸

نیروهای آلمان نازی اتریش را اشغال کردند.

سال ۱۹۴۷

هری ترومن رییس جمهوری امریکا از کنگره امریکا خواست که یک کمک مادی به میزان ۴۰۰ میلیون دلار برای ترکیه و یونان به منظور مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی تصویب کند.

سال ۱۹۷۲

در جاده خرم آباد یک اتوبوس با ۳۲سرنشین در رودخانه سقوط کرد.

سال ۱۹۷۸

روزنامه اطلاعات در خبری، آمار کشته شدگان قیام تبریز را ۴۰۰نفر اعلام کرد و در ادامه نوشت که روز گذشته حدود ۱۰نفر دیگر به جرم شرکت در بلوای اخیر تبریز دستگیر شدند.

سال ۱۹۸۵

یک گروه تبهکار ارمنی موسوم به آسالا علیه جوشغون کیرجا سفیر کبیر ترکیه در اتاووا پایتخت کانادا اقدام به انجام عملیاتی تروریستی نمود که به دنبال آن یک پلیس کانادا کشته و شخص سفیر مجروح گردید.

سال ۱۹۹۹

جمهوریهای چک، مجارستان و لهستان که از اعضای سابق پیمان ورشو بودند به ناتو پیوستند.

سال ۲۰۰۳

زوران دیندیچ نخست وزیر صربستان در بلگراد کشته شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *