چگونه مشکل باز نشدن عکس در تلگرام را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل باز نشدن عکس در تلگرام را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

تلگرام با توجه با امکانات بی‌شماری که دارد به یکی از محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران تبدیل شده است، در همین رو برای کار کردن با این شبکه اجتماعی باید با مشکلاتی که امکان دارد با آن روبرو شوید آشنا شوید، یکی از مسائلی که اکثر کاربران با آن روبرو می شوند باز نشدن عکس در تلگرام است، البته این مسئله تنها به عکس ختم نمی شود و در این حالت شما فقط می توانید متن ها را بخوانید و در باز کردن عکس ها فیلم ها و گیف ها به مشکل بر میخورید، خیلی از کاربران در این هنگام گمان می کنند که سرعت اینترنت کم است اما با بالاترین سرعت اینترنت هم باز نمی شود زیرا مشکل جایی دیگر است که در ادامه طریقه‌ی حل کردن این مشکل را آموزش می دهیم.

روش حل مشکل باز نشدن عکس در تلگرام

یکی از محتمل ترین دلیل مشکل باز نشدن عکس در تلگرام مباحث کش در تلگرام است، هرچه تعداد گروه ها و کانال هایی که در آن ها عضو هستید بیشتر باشد، به همان میزان نیز تعداد عکس ها و ویدئوهایی که در طول روز دریافت می کنید بیشتر خواهد شد. بسیاری از کاربران تصور می کنند که خاموش بودن گزینه ی Save To Gallery در تنظیمات تلگرام مانع از ذخیره عکس ها و ویدئوها در حافظه گوشی می شود.

چگونه مشکل باز نشدن عکس در تلگرام را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

چگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟

بهانارنج شکوفه های درخت نارنج است که در صنعت عطر سازی نیز کاربرد دارد این گیاه…


در حالی که حتی با خاموش بودن این گزینه، تمامی عکس ها و فایل های دریافتی در تلگرام، در حافظه گوشی شما ذخیره شده اند و این امر باعث می شود که حافظه کش کم کم پر شود و ذر نهایت به این مشکل بربخورید برای حل آن فقط کافی است دو قدم زیر را انجام دهید:

  • اینترنت گوشیتان را قطع نموده و نرم افزار تلگرام را کاملاً ببندید ( حتی از قسمت برنامه های اخیر ).
  • به Settings تلگرام رفته و از آنجا به قسمت Data and Storage بروید. حال بر روی گزینه‌ی storage usage کلیک کنید. حال بر روی گزینه‌ی  Clear Cashe کلیک کنید. (اگر گزینه‌ی clear data وجود داشت بر روی آن نیز کلیک کنید)

لازم به ذکر است که با انجام اینکار هیچ کدام از گفتگوها و پیام های رد و بدل شده حذف نمی شود و تنها فایل های عکس، ویدئو، موسیقی و … که در مدت استفاده ارسال یا دریافت شده اند از کش گوشی حذف خواهند شد. این کار را می توانید در قسمت مدیریت برنامه ها در قسمت تنظیمات گوشی نیز می توانید انجام دهید. خود نیز انجام دهید.

نکته: بعضی اوقات این مشکل مربوط به حافظه کش نیست و امکان دارد که حافظه‌ی گوشیپر شده باشد که بهتر است به محض مواجه با این مشکل اول حافظه گوشی را چک کنید و این مشکل یک دلیل خیلی بعید دیگر نیز دارد و آن این است که امکان دارد آی پی ‌تان به مشکل خورده باشد که برای حل این مسئله می توانید از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *