نقد و بررسی بازی Little Nightmares

Little Nightmares

بازی Little Nightmares در سبک ماجراجویی و ترسناک است. Little Nightmares بوسیله ی کمپانی بازی سازی Tarsier Studios طراحی و ساخته شده و کمپانی BANDAI NAMCO Entertainment نیز نشر بازی را بر عهده داشته است و در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ منتشر شده است. این بازی که بدون هیچ دیالوگی ساخته شده است و مثل بازی های پلی دد آغاز میشود جزو یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر چند وقت اخیر و یادآور آثاری چون Inside است. از همین رو به بررسی این بازی میپردازیم با ما همراه باشید.

بررسی بازی Little Nightmares

Little Nightmares

Little Nightmares عنوانی است با عناصر و داستانی خاص که جای زیادی برای تفسیر دارد.طبق گفته سازندگان،هیچ دیالوگی در بازی قرار نگرفته است تا داستان بازی به مرور زمان،با پیشرفت در آن و آشنا شدن با جهان و دنیای عجیب و تاریک بازی؛آشکار شود. همچنین ساختار این بازی کاملا متفاوت بوده و میتواند بازیکن را ساعت ها درگیر خود کند چرا که درک موضوع و فهم آن به دست بازیکن بوده است. بازی دارای معماهای آسان و سخت میباشد به طوریکه با پیشرفت در مراحل شدت سختی معماها بیشتر میشود.

بازی از نظر گرافیکی، چه در بعد فنی و چه در بعد هنری، در سطح بسیار خوبی قرار دارد. نورپردازی‌های بازی اصلی‌ترین ویژگی مثبت جنبه گرافیکی آن هستند که در تمام طول بازی بطوری هستند که بتوان آنرا حس کرد. از طرف دیگر محیط‌ ها و شخصیت های بازی با جزئیات بالای طراحی شده است. هرچند که شخصیت اصلی بازی طراحی نسبتا ساده‌ای دارد، اما دیگر شخصیت‌های بازی همگی طراحی غنی و پرجزییاتی دارند. از حیث صوتی نیز بازی در سطح خیلی خوبی قرار دارد و صداگذاری‌ها به خوبی و دقیق صورت گرفته‌اند و نقش بسزایی در القای حس ترس در بازی دارند.

داستان بازی Little Nightmares

Little Nightmares

بازی با محوریت شخصیت دوستداشتنی (SIX) رقم میخورد. سیکس یک دختر جوان است که به اشتباه وارد جایی به اسم The Maw شده است. این مکان به هیچ وجه جای خوبی به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل هم سیکس تلاش می‌کند تا از آنجا فرار کند و وظیفه گیمر است که به وی در این راه کمک کند. غرق در دنیای Little Nightmares شوید. داستانی ناملموس که قرار است شما را با ترس‌های دوران کودکی روبرو کند.

به شماره شش (شخصیت اصلی بازی) کمک کنید تا از Maw فرار کند. مکانی مرموز که با سکونت ارواحی که قصد دارند شما را طعمه کنند، ویران شده است. هر قدر که این ماجراجویی ترسناک را ادامه دهید، بیشتر فضای مشوش کننده بازی را کندوکاو خواهید کرد که در واقع زندانی برای شما است که باید از آن بگریزید و در عین‌ حال رازهای این مکان مخوف را هم کشف کنید. با کودک درون خود ارتباط برقرار کنید تا ذهن‌تان رها شود و راه خروج را بیابید.

گیم پلی Little Nightmares

Little Nightmares

این بازی فقط به حل کردن پازل ها و رفتن به این سمت و سو نیست بلکه شامل مخفی کاری ها و تعقیب گریز نیز است که باعث شده است نسبت به سری های قبلی این بازی متفاوت شده است، همچنین در طول بازی موجود های ناشناخته(آنتاگونیست‌) وجود دارد که بازی را بیش از بیش ترسناک تر و جالب تر کرده است، البته وقتی حرف از ترس می شود نباید انتظار ترس در حد بازی های مثل OUTCAST2 را داشته باشیم.

سیستم مورد نیاز بازی Little Nightmares

Little Nightmares

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل:  Windows 7, 64-bit
  • پردازنده :  Intel CPU Core i3
  • رم: 4 GB RAM
  • گرافیک : Nvidia GTX 460
  • فضای مورد نیاز : 10 GB available space

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم مورد نیاز:  Windows 7, 64-bit
  • پردازنده :  Intel CPU Core i7
  • رم : 8 GB RAM
  • گرافیک:  Nvidia GPU GeForce GTX 660
  • فضای مورد نیاز: 10 GB available space

به امید فردایی روشن.

منابع: ZoomG  / Gamefa

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *