نقدو بررسی بازی Gravity Rush 2

Gravity Rush 2

Gravity Rush 2 یک بازی ویدئویی در سبک اکشن، ماجراجویی و نقش آفرینی است که توسط استودیو ژاپنی SIE ساخته شده و به وسیله Sony Interactive Entertainment در ژانویه 2017 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. بازی به کارگردانی “کیچیرو تویاما” یکی از بازیسازان معروف ژاپن و دنباله‌ای بر بازی گراویتی راش 1 در سال 2012 به شمار می‌رود.

در این پست به بررسی این بازی میپردازیم.

بررسی بازی Gravity Rush 2

Gravity Rush 2

این بازی از آن دسته عناوینی است که با به پایان رساندن بازی، ناراحت تمام شدن آن می‌شوید.

گرَوتی راش 2 حقیقتا یک بازی شگفت‌انگیز است و بعد از تجربه این بازی، لبخند رضایت از سر لب‌هایتان کنار نخواهد رفت. بازیGravity Rush 2 نسبت به نسخه اول آن گرافیک به مراتب بهتری دارد اما مشکل دوربین آن که در ظاهر حل شده بود همچنان باقی است اما اگه شما در نسخه یک با این مسئله کنار آمده اید پس مشکلی نیست. همچنین کاراکترهای بسیاری در بازی حضور دارند و علاوه بر آن اشخاصی از نسخه اول نیز به این نسخه راه یافته‌اند و همین امر باعث می‌شود تا شدیدا توصیه کنیم اگر می‌خواهید نهایت لذت را از بازی ببرید، ابتدا نسخه اول بازی را تجربه کنید.

دلیل این توصیه آن است که هرچند بدون انجام نسخه اول هنوز هم می‌توانید لذت زیادی از بازی ببرید اما با وجود ارتباطات بسیار بین کاراکترهای دو نسخه، نمی‌توانید به مهم بودن برخی از وقایع و کاراکترها پی ببرید.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در سیستم مبارزه بازی گرَوتی راش 2 به وجود آمده است، اضافه شدن دو روش جدید استفاده از جاذبه تحت نام‌های Lunar و Jupiter بوده که پس از باز کردن این دو قدرت در هر زمانی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

که استفاده از هرکدام از این قدرت ها در بازی الزامی است برای مثال شما با قدرت لیونار میتنید بلندتر بپرید دشمنان را از بین ببرید اما با قدرت جوپیتر سنگین تر حرکت کنید اما قدرت ضربات پا و دست خود را بالاتر ببرید.

داستان بازی Gravity Rush 2

Gravity Rush 2

بازی با حضور شخصیت اصلی،Katو دوستش Syd آغاز می‌شود که خود را در مکانی غریب و دور از خانه می‌یابند،

جایی که هردوشان برای کسب درآمد و نجات خود، مشغول کار در معدن هستند. با وجود کار خسته‌کننده و سخت و روستای عجیب و غریبی که اکنون خانه آن‌هاست، وسعت بازی به نظر مقداری کوچک است. بزودی کَت و دوستش سید به همراه تعدادی از ساکنان این مکان بی‌روح به شهر Jirga Para Lhao سفر کرده و در آنجا چیزی که واقعا بازی برای طرفداران آماده کرده است را خواهیم دید.

هنگامی که کَت به Lei Colmosna، یکی از نواحی Jirga Para Lhao، قدم می‌گذارد، مسحور منظره شگفت‌انگیز آن می‌شوید.

برخلاف رنگ‌های مرده و ناخوشایند شهر Hekseville، مناظر در این شهر جدید بسیار روشن و زنده هستند و NPCها (افرادی که قابل کنترل نیستند) نیز بسیار بیشتر از هر زمان دیگری در یک‌جا حضور دارند و مشغول انجام کارهای روزمره مانند خرید و جست‌جو بین مغازه‌ها هستند. هر چیزی که بر روی صفحه‌نمایش می‌بینید، در زمینه بافت جزئیات و رزولوشن با افزایش کیفیت همراه شده است، از معماری ساختمان‌ها گرفته تا خیابان‌های سنگ‌فرش شده یا حتی کوچک‌ترین اشیایی که در اطراف شهر پراکنده شده‌اند. با دیدن این صحنه مطمئنا هیجان‌زده می‌شوید و احتمالا از قدرت خارق‌العاده کَت استفاده خواهید کرد تا این منظره زیبا را از بالا نیز مشاهده نمایید.

گیم پلی بازی Gravity Rush 2

Gravity Rush 2

مکانیک اصلی بازی همانند نسخه پیشین توانایی بازیکن در کنترل جاذبه است که به آن اجازه اجرای حرکات منحصر به فرد و هوانوردی را می‌دهد. در این نسخه از بازی گیمر‌ها امکان انتخاب از بین سه سبک جاذبه را دارند که هریک از آن‌ها قدرت‌های خاصی به کارکتر بازی می‌بخشد و برای مثال یکی از آن‌ها باعث می‌شود تا وی سریع‌تر حرکت کرده و عکس‌العمل نشان دهد. امکان انتخاب از بین این سبک‌ها تنوع خوبی به بازی بخشیده و باعث می‌شود تا هر گیمر به شیوه دلخواهش بازی را  تجربه کند.

 

به امید فردایی روشن.

منابع : زومجی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *