مروری بر فیلم سال دوم دانشکده من

مروری بر فیلم سال دوم دانشکده من

سلام به کاربران عزیز و محرم سایت ویکی ووک. امروز میخوام مختصری درباره فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول صدرعاملی بنویسم.

این فیلم جزو فیلم های جدید در شبکه ی نمایش خانگی هستش که اگه دوست داشتین، میتونید از طریق لینک های موجود در انتهای همین پست نسبت به دانلود قانونی فیلم سال دوم دانشکده من اقدام کنید.

این فیلم در ژانر اجتماعی و خانوادگی شاخته شده و به موضوعی اشاره داره که شاید این روزها به دلیل تغییر نگاه ها و سبک زندگی ما، برای عده زیادی اتفاق میوفته یا در حال شکل گرفتنه.

در ادامه این پست اول درباره داستان فیلم و برداشت شخصی خودم  و بعد از عوامل فیلم و جوایزش میگم. پس اگه دوست داشتین تا انتهای پست رو بخونین.

مروری بر فیلم سال دوم دانشکده من

داستان فیلم سال دوم دانشکده من

قبل از اینکه بخوام به اصل قصه فیلم بپردازم میخوام بگم که نمیدونم واقعا چرا معمولا ما آدم ها این طور هستیم. خیلی وقت ها میدونیم کارمون غلطه اما انگار باید حتما خودشمون اون غلط رو آزمایش کنیم. اینکه از این آزمایش نتیجه میگیریم یا نه قسمت غم ناک ماجراست.

تو جامعه امروزی روابط بین آدم ها خیلی عجیب و غریب شده! از یه طرف داریم آفت هاش رو میبینیم و خودمون بهش نقد داریم، اما از یه طرف دیگه خود ما همون مدلی برخورد میکنیم اما از عالم و آدم انتظار داریم که به ما اعتراض نکن و اتفاق بده برا ما نیوفته!

رابطه هایی که شاید به دلیل تغییر در سبک زندگی و تغییر در نگاه ما به وجود اومدن و خودشون بستر به وجود آومدن هزار تا مشکل هستن، اما ما نمیخوایم باور کنیم که این ارتباطات عجیب و غریب که اسمشون رو میگذاریم صمیمت، راحتی، آزادی در قرن 21 و یا سبک زندگی من، اول برای خودمون و بعد برای خیلی های دیگه چه مشکلاتی که ایجاد نمیکنه!!!

نمیدونم ولی احساس میکنم بعضی موقع ها جرأت میخواد تا انگشت اشاره رو بگیریم سمت خودمون و برای پیدا کردن عامل بعضی از مشکلاتِ خودمون و جامعه، از خودمون و رفتارهامون بازخواست کنیم.

نمیدونم چرا این کار رو نمیکنیم؟!

چرا یکبار هم فکر نمیکنیم که ممکنه رفتار یا انتخاب ما غلط باشه؟!!

مروری بر فیلم سال دوم دانشکده من

اما داستان فیلم سال دوم دانشکده من

اول اینکه پیشنهاد میکنم اگه به موضوعات اجتماعی و مبتلا به جامعه علاقه دارید، فیلم رو ببینید.

داستان فیلم درباره دو دسته به نام های مهتاب (با بازی سها نیاستی) و آوا (با بازی فرشته ارسطویی) که با هم خیلی ندارن و از وضعیت روابط و شرایط هم مطلع هستن. اون ها به یک اردو در شهر اصفهان میرن و داستان اصلی فیلم اونجا رغم میخوره.

ارتباطات اون ها براشون باعث وقایعی میشه که امروزه برا خیلی ها ممکنه اتفاق بیوفتهو باید فیلم رو تا آخرش ببینید.

بنظرم داستان فیلم باید کمک کنه به ما که در رفتار و سبک ارتباطات مون دقت بیشتری کنیم؛ همینطور ساده نگاه کردن به موجودی مثل انسان کار درستی نیست، مخصوصا در روابط انسانی.

 

درباره فیلم سال دوم دانشکده من

این فیلم به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی مسعود ردایی، درسال 1396 ساخته شده. فیلمنامه اون توسط پرویز شهبازی و موسیقی متنش با کریستف رضاعی یکی از آهنگسازان خوب فیلم در ایران بوده.

نکته جالب در مورد ساخت این فیلم اینه که از 900 نفر تست گرفته شده تا نهایتا از اون 900 نفر 22 نفر برای این فیلم انتخاب شدن. البته این 22 نفر بازیگران شناخته نشده هستن که در کنار بازیگران شناخته شده فیلم مثل بابک حمیدیان نقش ایفا کردن. (خبر از مهر نیوز – لینک خبر)

یکی از این بازیگران ناشناخته سها نیاستی بازیگر نقش اول فیلم سال دوم دانشکده من هستش که انصافا هم بنظر من خوب از پس نقش براومده.

تدوین فیلم توسط مصطفی خرقه پوش انجام شده و فروش گیشه فیلم که در پاییز سال 98 اتفاق افتده حدود 930 میلیون تومن بوده.

تصویر سها نیاستی در فیلم سال دوم دانشکده من

بازیگران و جوایز فیلم

بازی ها بنظرم خوب اتفاق افتاده و باور پذیره. به طور کلی وزن بازی بیشتر روی نقش اصلی فیلم یعنی مهتاب هستش که از پس نقش به خوبی براومده.

ردیف نقش بازیگر
1 مهتاب سها نیاستی
2 آوا فرشته ارسطویی
3 علی پدارم شریفی
4 منصور بابک حمیدیان
5 بابای آوا علی مصفا
6 نوزاد ویشکا آسایش
7 مادر مهتاب شقایق فراهانی

 

فیلم سال دوم دانشکده من برای بهترین موسیقی متن فیلم در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شده. همینطور در جشنواره بین المللی فیلم مسکو، سها نیاستی جایزه بهترین بازیگر زن رو دریافت کرده.

 

دانلود فیلم سال دوم دانشکده من

برای دانلود فیلم به صورت قانونی میتونید از لینک های زیر باتوجه به کیفیت مدنظرتون، استفاده کنید و اقدام به دانلود قانون فیلم پس از پرداخت کنید.

حجم قیمت (تومن) کیفیت
دانلود 896MB 5200 720
دانلود 1.7GB 5500 1080
دانلود 4.3GB 7000 بلوری

 

در ادامه میتونین تیزر فیلم سال دوم دانشکده من رو تماشا کنین.

امیدوارم از دیدن فیلم سال دوم دانشکده من احساس نیاز به بررسی در سبک زندگی و تامل در وضعیت مون کنیم و برای یه لحظه به این فکر کنیم که داریم چه کار میکنیم، چقدر در زندگی و شرایط دیگران ما با رفتارمون اثر داریم.

ممنونم که تا انتهای این پست با من بودید.

براتون بهترین ها رو آرزو میکنم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *