مروری بر فیلم فراری اثر علیرضا داوود نژاد

فیلم فراری – ویکی ووک

با سلام به کاربران محترم ویکی ووک و آرزوی بهترین ها برای شما عزیزان. امروز قصد دارم تا فیلم فراری رو که چند وقتی است در شبکه نمایش خانگی منتشر شده، به شما عزیزان معرفی کنم. این فیلم ساخته علیرضا داوو نژاد بوده و در ژانر اجتماعی ساخته شده است. در این مطلب مروری داریم بر این فیلم سینمایی.

امیدوارم از فیلم هایی مثل فیلم لاک قرمز ، فیلم بیست و یک روز بعد و فیلم قاتل اهلی که تا کنون برای شما عزیزان معرفی کردم، لذت برده باشید.

فیلم فراری (فِراری) فیلمی است در ژانر اجتماعی و با موضوعی که به ظاهر ساده به نظر می رسد، اما هنگامی که بیشتر در موضوع تأمل میکنیم، میبینیم که لایه های متفاوتی را موضوع این فیلم دربر میگیرد.

آرزوهایی در نسل جدید جامعه، جوانان و نوجوانان، که میتواند زوایای مختلفی داشته باشد. میتواند به رشد آن ها کمک کند و یا آن ها را به نازل ترین درجات برساند. نقش والدین و عملکرد آن ها در مواجه شدن با این آرزو ها و چندین ضلع دیگر که با دیدن این فیلم به ذهن مخاطب میرسد.

در این فیلم سینمایی میبینیم که آرزوی دختر نوجوان، چه داستان ها و ماجراهایی را برای او رقم میزند و در هر مرحله، هر اتفاق، چقدر میتواند در آینده او اثرگذار باشد.

شاید بشود به این نکته اشاره کرد که نسل جدید، نیاز دارد تا پدرها و مادرها بیشتر او را بشناسند، بیشتر با او همراه باشند، بیشتر برای او وقت بگذارند و بتوانند مسیرهای زندگی را به او نشان دهند.

همچنین نسل جدید نگاهی جدی تر و عمیق تر از آنچه در فیلم دیده میشود به زندگی داشته باشد. در مسائل به جای نگاه سطحی، تفکر و تعقل بیشتری داشته باشد.

درباره فیلم فراری

فیلم فراری در سال 1394 به نویسندگی کامبوزیا پرتوی و کارگردانی علیرضا داوود نژاد و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری تولید شده است. علیرضا داوود نژاد یکی از زوایای زندگی نسل جوان را به تصویر کشیده است که میتواند تلنگری بزرگ، اول برای پدرها و مادرها، و بعد برای خود این نسل باشد.

مدیر فیلمبرداری این اثر محمود کلاری است و تدوین فیلم توسط حسن حسن­دوست انجام شده است. موسیقی متن فیلم را هم بهمن سپهری شکیب ساخته است.

این فیلم در سال 97 پروانه نمایش گرفته و توسط هدایت فیلم در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.

مدت زمان فیلم نیز 105 دقیقه می باشد.

 

داستان فیلم فراری

داستان فیلم از این قرار است که دختری شهرستانی به اسم گلنار برای دیدن ماشین فراری و گرفتن عکس با ماشین، بدون اطلاع پدر و مادر از خانه فرار کرده و عازم تهران میشود. او برخی از حوادثی که ممکن است با آن در این سفر روبرو شود را میداند اما به همه جوانب خواسته اش آگاه نیست.

در راه پیدا کردن فراری حوادثی برای گلنار اتفاق می افتد که …

 

بازیگران فیلم فراری

میتوان گفت که فیلم، بیشتر با بازی ترلان پروانه در نقش گلنار و محسن تنابنده در نقش راننده آژانس نمایش داده میشود و قطعا هر دو بازیگر به زیبایی نقش خود را ایفا کرده اند. در ادامه لیست بازیگران این فیلم سینمایی قابل مشاهده خواهد بود.

ردیف نقش بازیگر
1 گلنار – نقش اصلی ترلان پروانه
2 راننده آزانس محسن تنابنده
3 مالک فراری رضا داوودنژاد
4 مسافر آژانس سیما تیرانداز
5 مالک نمایشگاه ماشین محمدرضا داوودنژاد

همچنین تصاویری از بازیگران با گریم مربوط به فیلم در ادامه قابل مشاهده است.

 

جوایز فیلم فراری

  • بهترین بازیگر نقش اول مرد (محسن تنابنده) در 35 اُمین جشنواره فیلم فجر
  • سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران در 35 اُمین جشنواره فیلم فجر
  • بهترین فیلمنامه در 35 اُمین جشنواره فیلم فجر
  • بهترین صدابرداری در 35 اُمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه میتوانید بخشی از فیلم فراری را مشاهده کنید.

 

در صورت تمایل میتوانید پست سریال گلشیفته را مشاهده و مطالعه نمایید.

 

 

دانلود فیلم فراری

از طریق لینک های زیر میتوانید به صورت قانونی فیلم فراری را دانلود و تماشا کنید.

حجم قیمت  – تومان کیفیت
دانلود 640MB 2000 480P
دانلود 1.4GB 2500 720P
دانلود 2.9GB 3500 1080HQ

 

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *