نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش سوم نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

در سه پست قبلی سعی کردیم اطلاعاتی در باره اشتباهات رانندگی  خدمت شما ارئه کردیم . در این پست  می خواهیم ادامه این بحث را پیگیری کنیم  . پس با ما همراه شوید تا اشتباهات رانندگی بخش چهارم را بررسی کنیم.

اشتباهات رانندگی به چه دلیل اتفاق می افتد؟

اشتباهات رانندگی در اثر دو عامل آگاه نبودن نسبت به کارکرد قطعات خودرو و یا نحوه آموزش غلط  اتفاق می افتد. آموزش صحیح و کسب آگاهی از عملکرد سیستم خودرو می تواند در رفع این ایرادها موثر باشد .


شاید دوست داشته باشید

واترپلو چیست؟ / ویکی ووکواترپلو چیست؟

ورزش واترپلو یک ورزش آبی تیمی است که با توپ در آب برگزار می شود. همچنین برای انجام این ورزش باید فاکتورهایی مانند…

 


رایج ترین اشتباهات رانندگی بخش چهارم

اشتباهات رانندگی را می توان همه روزه در رفتار رانندگان مشاهده کرد . در زیر به نمونه هایی از اشتباهات رانندگی بخش چهارم اشاره می شود :

  1. پارک کردن – احتمالا برای شما هم پیش آمده که زمانی که در حال حرکت در مسیر خیابان هستید به خودروهایی برخورد کنید که رو به شما پارک شده اند . این کار یعنی پارک خودرو خلاف جهت عبور و مرور در خیابان یکی دیگر از اشتباهات رانندگی است . با این کار اگر خدای نکرده تصادفی انجام شود راننده ای که خودرو را خلاف جهت پارک کرده صددرصد مقصر شناخته می شود .
  2. نداشتن بنزین – برخی رانندگان عادت دارند تا قطره آخر بنزین خودرو را مصرف می کنند بعد اقدام به سوخت گیری می کنند . باید توجه داشت اعلام خطر چراغ بنزین که به منزله به پایان رسیدن میزان سوخت در باک خودرو است در حقیقت زمان سوخت گیری مجدد را یاد آوری می کند . باید بلافاصله به پمپ بنزین بروید و اقدام به سوخت گیری کنید . تاخیر در این کار سبب می شود بنزین انتهای باک که آلوده به ذرات ریز ته باک خودرو است به داخل سیستم انژکتورها نفوذ کند و سبب خرابی آن شود و در برخی موارد حتی ممکن است باعث سوختن پمپ الکتریکی بنزین شود .
  3. تنظیم صندلی – یکی دیگر از اشتباهات رانندگی جلو دادن بیش از اندازه صندلی است . برخی رانندگان تصور می کنند هر چقدر صندلی به فرمان نزدیک تر باشد مسلط تر خواهند بود .در حالی که باید فاصله صندلی طوری تنظیم شود که راننده احساس راحتی پشت فرمان داشته باشد.
  4. نور بالا– در شرایط مه آلود باید حتما چراغ های مه شکن را روشن کرد و در صورتی که خودرو مجهز به این نوع چراغ نیست لازم است از نور پایین استفاده کنیم تا دید مناسبی داشته باشیم .
  5. خاموش نکردن خودرو – رانندگان خودروهای گازوئیلی پس از طی مسافت طولانی خودرو را خاموش نمی کنند . در خودروهای بنزینی این کار باعث تلفات سوخت و صدمه به موتور می شود . برخی رانندگان صبر می کنند تا فن خودرو از کار بیفتد و بعد ماشین را خاموش می کنند . نیازی به این کار نیست و شما می توانید پس از توقف بلافاصله خودرو را خاموش کنید . سیستم فن به صورت اتوماتیک به کار می افتد و تا خنک شدن کامل موتور به کار خود ادامه می دهد.

منابع : تابناک


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *