نکاتی درباره اشتباهات رانندگی

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش سوم نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

در پست های قبلی اطلاعاتی در باره روغن های مصرفی و لاستیک خودرو خدمت شما ارئه کردیم  در این پست می خواهیم در مورد اشتباهات رانندگی  صحبت کنیم . پس با ما همراه شوید تا مطالبی را در این باره با هم مرور کنیم.

اشتباهات رانندگی به چه دلیل اتفاق می افتد؟

 

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

 

اشتباهات رانندگی عموما به دلیل عدم آگاهی از برخی کارکردهای قطعات خودرو و یا ایجاد عادت غلط در هنگام آموزش های رانندگی حادث می شود . گاهی اوقات رفتاری در برخی رانندگان قدیمی وجود داشته که این رفتار را دلیل بر تجربه خود در رانندگی می دانند . البته ممکن است در گذشته با توجه به تکنولوژی خودرو های قدیمی این موارد درست باشد یا حداقل خیلی اشتباه نباشد ولی به مرور زمان این موارد جزو اصول رانندگی یا نگهداری خودرو قلمداد شده و به رانندگان بعد منتقل شده است در حالی که نیاز به تجدید نظر و اصلاح دارند.


شاید دوست داشته باشید

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووکچگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟

نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد…


رایج ترین اشتباهات رانندگی

اشتباهات رانندگی گاهی آن قدر عادی شده اند که به امری رایج در بین رانندگان تبدیل شده است.

 

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

 

در زیر به نمونه هایی از این موارد اشاره می شود:

  • گرم کردن خودرو – در بین رانندگان قدیمی مرسوم بود که قبل از حرکت و در شروع روشن شدن خودرو به خصوص در زمستان به مدت چند دقیقه خودرو را گرم می کردند یعنی خودرو درجا کار می کرد . این کار نه تنها ضرورتی ندارد بلکه باعث اتلاف انرژی و استهلاک موتور نیز می شود . بهتر است در ابتدای حرکت چند کیلومتری را با دنده سنگین و سرعت آهسته حرکت کنید .
  • فیلتر روغن – مرسوم است که فیلتر روغن را به صورت یک در میان تعویض می کنند .این کار باعث می شود تصفیه روغن به صورت کامل انجام نشود و صرفه جویی در مصرف فیلتر بعدا به صورت هزینه ای سنگین تر برای خرابی موتور خودرو به کار گرفته شود .
  • ترمز – گاهی دیده می شود که رانندگان پدال ترمز را در هنگام عبور از دست اندازها نگه می دارند . این کار سبب آسیب جدی به سیستم جلوبندی و ترمز خودرو وارد می کند . بهترین راه این است که قبل از رسیدن به دست انداز ترمز بگیریم تا سرعت کم شود و هنگام عبور از روی دست انداز ترمز را رها کنیم .
  • کولر – یکی دیگر از اشتباهات رانندگی این است که برای صرفه جویی در مصرف سوخت گاهی رانندگان عزیز کولر را خاموش می کنند و شیشه خودرو را پایین می دهند . این کار کاملا اشتباه است . مشخص شده که اگر درجه کولر را روی عدد یک بگذاریم مصرف سوخت به مراتب کمتر از زمانی است که شیشه ها را پایین می کشیم .

در پست بعدی چند نکته دیگر از اشتباهات رانندگی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد .

منابع : تابناک


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *