نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش سوم نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

در پست قبلی اطلاعاتی در باره اشتباهات رانندگی  خدمت شما ارئه کردیم  در این پست می خواهیم ادامه این بحث را پیگیری کنیم و اشتباهات رانندگی بخش دوم را باهم بخوانیم. پس با ما همراه شوید.

اشتباهات رانندگی به چه دلیل اتفاق می افتد؟

گفتیم که اشتباهات رانندگی  به طور کلی مربوط به نحوه آموزش غلط و همچنین آگاه نبودن نسبت به کارکرد قطعات خودرو اتفاق می افتد . گاهی اوقات رفتارهایی تبدیل به عادت غلط در رانندگی می شود و لازم است با آموزش صحیح و کسب آگاهی از عملکرد سیستم خودرو نسبت به رفع این موارد اقدام کرد.

 

نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

گاستروشزی گاستروشزی چیست؟

این عارضه نادر که از بین هر ۵۰۰۰ تولد تقریبا در یک مورد اتفاق می‌افتد. موجب می‌شود نوزاد در حالی به دنیا آید که…

 


رایج ترین اشتباهات رانندگی بخش دوم

اشتباهات رانندگی دیگر تبدیل به عادت شده اند  و کمتر راننده ای به این موضوع دقت می کند . در زیر به نمونه هایی از این موارد اشاره می شود :

  • ترمز دستی – در بین رانندگان مرسوم است که هنگام بالا کشیدن ترمز دستی کلید آن را نگه نمی دارند . اگر دقت کرده باشید وقتی ترمز دستی را می کشید صدای مخصوصی می دهد که ناشی از درگیری چرخ دنده است . در حالی که دگمه روی ترمز دستی کلاچ ترمز دستی است و باید اول این ضامن را آزاد کنید و بعد با نگه داشتن آن در همان حالت ترمز دستی را به سمت بالا بکشید .
  • واسکازین – برخی راننده ها نمی دانند که پس از طی مسافتی ( البته بسته به نحوه استفاده از خودرو ) در حدود 150 هزار کیلومتر لازم است روغن گیربکس نیز عوض شود .
  • پشت چراغ قرمز – گاهی دیده می شود که رانندگان پشت چراغ قرمز پدال کلاچ را درگیر نگه می دارند تا چراغ سبز شود. این کار آسیب جدی به دوشاخه کلاچ و همچنین گیربکس وارد می کند .
  • نگه داشتن خودرو – یکی دیگر از اشتباهات رانندگی این است که در هنگام توقف خودرو همزمان پدال ترمز و کلاچ را بفشارید . این کار نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه باعث می شود خودرو دیرتر و چند متر آن طرفتر توقف کند . بهترین کار این است که اول پدال ترمز را بفشارید تا خودرو متوقف شود . زمانی که در انتهای ایستادن خودرو شروع به لرزش کرد می توانید پا را بر روی پدال کلاچ گذاشته و آن را فشار دهید تا خودرو از درگیر بودن دنده گیربکس خلاص شده و کاملا متوقف شود .

در پست بعدی چند نکته دیگر از اشتباهات رانندگی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد .

منابع : تابناک


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *