بررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا

بررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا / ویکی ووک

یکی دیگر از ویژه ترین خودرو مفهومی نمایشگاه خودرو ژنو در کشور سویس کانسپت استون مارتین لاگوندا بود که جلوی خیل عظیمی از بازدید کنندگان از این خودرو جذاب رونمایی شد. شرکت خودروسازی استون مارتین در سالهای قبل هم نوید یک کانسپت ویژه از لاگوندا (Lagonda) را داده بود، که کشور سویس و نمایشگاه ژنو انتخاب این کمپانی معتبر خودروساز برای پرده برداری از این خودروی ویژه بود که قرار است در آینده و در سال 2023، کانسپت استون مارتین لاگوندا را در خیابان ها نظاره گر باشیم.

مشخصات فنی کانسپت استون مارتین لاگوندا

این شرکت انگلیسی با ساخت ویژه ترین مدل خودروهای خود گامی بلند در عرصه ی خودروهای پاک و برقی که درصد تولید آلودگی آنها صفر مطلق است برداشته و حالا کانسپت استون مارتین لاگوندا هم یکی از خودورهای آینده و بصورت پاک تولید شده است که قوای محرکه آن توسط برق، قدرت رسانی می کند. این خودرو در زبان طراحی به گفته مدیرعامل این کمپانی بسیار ویژه و خاص است و انقلاب الکتریکی در این شرکت شکل گرفته چرکه دیگر هیچ نیازی به طراحی خودروهای بنزینی رایج و متداول در بازار ندارد. کانسپت استون مارتین لاگوندا، قرار است فقط با یک بار شارژ مسافت 644 کیلومتر را طی کند و این یعنی چشم انداز مهندسان طراح این خودروساز بر این است که از یک باتری حالت جامد برای مدل های جدید مفهومی خود استفاده کنند.

 

بررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووکاسکی پرش چگونه ورزشی است؟

اسکی خود به تنهایی به یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین ورزش های جهان محسوب می شود که…

 


 

مشخصات ظاهری کانسپت استون مارتین لاگوندا

کانسپت استون مارتین لاگوندا شاهکاری است از مهندسان طراح که به گفته مدیر طراحی این شرکت انگلیسی یعنی مارک ریچمن، کانسپت استون مارتین لاگوندا در طراحی بسیار جسورانه عمل شده است و فرصت های بیشماری را در قلمرو طراحی، پیش روی ما باز شده است. طراحان این خودرو سعی بر حذف فضاهای اضافی در این کانسپت داشته اند و این را در حذف فضای موتور احتراقی و اضافه کردن فضای آن به کابین و همچنین حذف فضای باتری در کف خودرو بصورت کامل نشان داده اند.

 

بررسی کانسپت استون مارتین لاگوندا / ویکی ووک

 

این خودرو در زبان طراحی بسیار هجومی و لوکس ساخته شده و از جذابیت های ظاهری این خودرو می توان به درهای آن اشاره داشت که به سمت های بالا و خارج باز می گردند. سپرهای متصل به کاپوت و صندوق عقب و همین طور سیب تند و هجومی جلوی خودرو از دیگر نکات جذاب در ظاهر کانسپت استون مارتین لاگوندا می باشد. همچنین در طراحی داخلی از مبلمانی مناسب استفاده کرده اند تا سرنشینان، راحتی کامل را در این خودرو مفهومی و خودران احساس کنند که در همین رابطه مدیرعامل شرکت استون مارتین اذعان داشته که طراحی لوکس خودروها را با روش های سنتی و قدیمی ترکیب خواهند کرد تا فضای کابین خودرو با صندلی ها تداخلی نداشته باشد و در کانسپت استون مارتین لاگوندا این ثابت می شود که لوکس و مدرن بودن مفاهیم خاصی و منحصربفردی نیستند.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 

 


منبع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *