آیا زمان تعویض کلاچ خودرو است؟

آیا زمان تعویض کلاچ خودرو است؟ / ویکی ووک

کلاچ را رها نمی کند. عادت دارد همیشه پایش بر روی کلاچ باشد. اگر شما هم از جمله رانندگانی هستید که پای خود را بر روی کلاچ‌ نگه می‌دارید و یا در زمان های طولانی پای خود را آهسته بر روی کلاچ‌ می گذارید تا در مواقع ضرور آن را بفشارید باید بدانید این موضوع باعث درگیری صفحه کلاچ‌ شده و در طولانی مدت شما را مجبور می کند صفحه کلاچ‌ خودرو را تعویض کنید.


شاید دوست داشته باشید

کمبود ویتامین C چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووککمبود ویتامین C چه عوارضی دارد؟

کمبود شدید ویتامین C موجب خون ریزی لثه می شود. البته نباید نگران خون ریزی اندک پس از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان باشید. زنگ هشدار زمانی به صدا درمی آید که…

 

 


تست کلاچ

 

آیا زمان تعویض کلاچ خودرو است؟ / ویکی ووک

 

برای تست کلاچ‌  و این که آیا زمان تعویض آن فرارسیده است یا نه می توانید از یک تعمیرکار بخواهید این کار را برای شما انجام دهد . البته خودتان هم می توانید با چند آزمون ساده به این موضوع پی ببرید . روش های زیر را امتحان کنید .

  • خودرو را در دنده ۱ بگذارید و کلاچ را رها ‌کنید اگر موتور و اتاق خودرو به لرزه افتاد زمان تعویض دیسک خودرو است.
  • خودرو را در دنده 2 بگذارید و کلاچ را رها کنید اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ‌ فرا نرسیده است ولی اگرحرکت کرد و خاموش نشد متاسفانه باید به فکر یک صفحه کلاچ‌ نو باشید.
  • در سربالایی ها معمولی و نه خیلی شدید اگر مجبور شدید دنده ها را مرتب سنگین تر کنید صفحه کلاچ‌ شما نیاز به تعویض دارد.
  • اگر خودرو زیاد گاز می خورد ولی شتاب خوبی ندارد مشکل از صفحه کلاچ است.
  • اگر دنده های خودرو خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نمی رود زمان تعویض صفحه کلاچ فرارسیده است.

 

آیا زمان تعویض کلاچ خودرو است؟ / ویکی ووک

 

تجربه رانندگی با خودروهای وطنی نشان می دهد به طور متوسط بین 50 تا 60 هزار کیلومتر لازم است صفحه کلاچ عوض شود. در عین حال نوع رانندگی در این مورد خیلی موثر است. اگر با شتاب کم و معمولی رانندگی کنید و یا بیشتر مسافت طی شده خودرو در جاده های بیرون شهر که نیاز به تعویض دنده کمتری دارد اتفاق بیفتد می توان امیدوار بود عمر صفحه کلاچ حتی 70تا80 هزار کیلومتر هم برسد  ولی اگر از آن دسته رانندگانی هستید که پرشتاب حرکت می کنید و دائم در ترافیک شهری مشغول رانندگی هستید بهتر است بعد از مسافت 40 هزار کیلومتر نسبت به تست دیسک و صفحه اقدام کنید .

منابع : چرخان


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *