میوه‌ی بلیله و خواص آن

میوه‌ی بلیله و خواص آن / ویکی ووک

بلیله میوه‌ی درختی است بزرگ با برگ های عریض و پهن، این میوه برای رفع سردرد های شدید و جذام بسیار مفید می باشد. در این مطلب میخواهیم با خواص این میوه بیشتر آشنا شویم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان، مانند آناغالیس، روناس، مامیران و … را بررسی کرده بودیم که در صورت علاقه می توانید آن ها را بررسی کنید و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالا ببرید.

مشخصات میوه‌ی بلیله

همانطور که در ابتدا هم گفتیم، بلیله میوه درختی است از خانواده ی Combretaceae، جنس Terminalia، بزرگ و برگهای آن عریض تر از برگ انبه و میوه ی آن کمی دراز، تخم مرغی، سر آن باریک و پوست آن زرد غباری و نازک تر از پوست هلیله است. این درخت در اغلب جنگلهای مرطوب هند میروید.

 

میوه‌ی بلیله و خواص آن / ویکی ووک

 

این گیاه در طب سنتی به نام های، بلیلج , باهرا نامیده می شود و دارای طبیعتی سرد و خشک است، در ادامه خواص این گیاه را بررسی می کنیم.


شاید دوست داشته باشید

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووکچگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند منجر به مشکلات متعدد همچون …

 


خواص میوه‌ی بلیله

در ترکیبات شیمیایی این میوه موادی همچون:

  • سه جزء گلوکوزیدی
  • گلوکوز
  • آلاجیک اسید
  • گالیک اسید
  • حدود ۱۷ درصد تانن

موجود است و اگر هر روز کمی از آن را بدون هسته بکوبیدو بخورید، تونیک، تب بروکمی مخدر است، سرفه را تسکین میدهد، برای معالجه ی اسهال، استسقا، سردردو جذام مفید میباشد، مقوی معده و اشتهاآور است و کمک به رفع سوء هاضمه میکند، مسهل سودا و صفرا می باشد. اگر نارس آن را بخورید، مسهل و اگر رسیده ی  آن خورده شود قابض است. اگر تا مدتی هر روز دوگرم از آن را بدون هسته بکوبید و با شکر و آب گرم مخلوط کرده و بخورید، برای تقویت چشم، افزایش دید چشم و قطع رطوبتهای جاری از دهان مفید است.

 

میوه‌ی بلیله و خواص آن / ویکی ووک

 

این گیاه برای اعضای قسمت پایین بدن مضر است.

نظر شما درباره‌ی این میوه چیست؟ آیا این میوه را قبلا دیده‌اید؟ آیا از آن استفاده کرده اید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *