باسابال چیست؟

باسابال چیست؟ / ویکی ووک

ورزش از قدیم الایام همراه همیشگی هیجان و جذابیت زندگی انسان ها بوده است. در تاریخ، ورزش های بسیاری به ثبت رسیده اند و افراد مختلف با توجه به شور و اشتیاقشان رشته ی ورزشی دلخواه خود را دنبال می کنند. تجربه کردن ورزش های جدید قطعا لذت بخش خواهد بود، چراکه باعث ایجاد فرصتی برای کسب مهارت، تجربیات و لذتهای جدید میشود. از همین رو باسابال ورزشی نوپا و کمتر شناخته شده ایی است، که برگرفته از کشور بلژیک و تلفیقی از چندین ورزش جذاب دیگر است. در ادامه بیشتر با این ورزش ناآشنا، آشنا خواهیم شد.

 

باسابال چیست؟ / ویکی ووک

 

درباره ی رشته ی ورزشی باسابال

باسابال ورزشی مفرح و نشاط بخش است که با موسیقی محلی آمریکای جنوبی و حرکات نمایشی ترامپولین، لحظات جذاب و هیجان انگیزی را برای تماشاگران ایجاد می کنند. رشته ی ورزشی باسابال به نوعی والیبالی است که بر روی صفحات بادی و ترامپولین انجام می شود، که در آن دو تیم حضور دارند و بروی یک صفحه ی متحرک بادی برای انداختن توپ در محوطه ی دیگری بازی و امتیاز جمع می کنند. رشته ی ورزشی باسابال تقریبا تلفیقی از ورزش های زیر می باشد.

  • والیبال
  • فوتبال
  • حرکات ژیمناستیک
  • کاپوریا

زمین بازی که ترکیبی از صفحات بادی و ترامپولین می باشد در عرض 45 دقیقه آماده بازی می شود.

 

 

یک تور این صفحات را به دو قسمت تقسیم می کند. در رشته ی ورزشی باسابال هر تیم تشکیل شده از سه تا پنج بازیکن است، بازیکن مهاجم بر روی ترامپولین قرار می گیرد و بقیه برای توپ رسانی و دفاع بر روی صفحات بادی اطراف ترامپولین مستقر می شوند و تلاش می کند که توپ را به مهاجمی که دائما بر روی ترامپولین در حال جنب و جوش است برسانند تا توپ را در محوطه ی تیم حریف بنشاند.

 

 

درست مانند والیبال مدافعان تیم حریف با ضربه ی ساعد و پا سعی در دفاع توپ دارند تا بتوانند آن توپ را دریافت کنند و با ایجاد موقعیت حمله برای مهاجم، توپ را در محدوده ی امتیاز بنشانند. مهاجم نقش محوری را بازی می کند چراکه با درکنار مهارت های ضربه زنی این بازیکن با دست و پا باید از ضریب هوشی و دید بالایی برخوردار باشد تا بهترین حرکت نمایشی ممکن را جهت کسب امتیاز انجام دهد.


شاید دوست داشته باشید

خشکی موچگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود…


قوانین رشته ی ورزشی باسابال

  • تیم ها هرکدوم 3 تا 5 بازیکن میتوانند داشته باشند
  • یک تیم حداکثر 6 بار میتواند توپ را لمس کند
  • حداکثر تعداد برخورد با پا یا سر 2 برخورد
  • حداکثر تعداد برخورد با دست یک برخورد
  • تیمی امتیاز گرفته است زننده سرویس می باشد
  • تیمی که در ست اول 25 امتیاز را کسب کند، بازی را ادامه می دهد.
  • سرویس با دست انجام میگیرد، ولی حرکات نمایشی در حین زدن سرویس میتواند هیجان بخش باشد.
  • امتیازات رشته ی ورزشی باسابال بدین صورت است که، توپ کاملا با صفحه ی بادی برخورد داشته باشد 1 امیتاز و اگر توپ به ترامپولین برخورد کند 3 امتیاز برای تیم مهاجم محسوب می شود. همچنین اگر توپ به دیواره باسابال برخورد کند، بازی ادامه می بابد.

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

 


منابع: ویکی پدیا bossaballsports

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *