وب سایت های کاربردی برای JSON

وب سایت های کاربردی برای JSON / ویکی ووک

در اولین پست در بخش معرفی سایت میخواهیم به سراغ وب سایت هایی برویم که سرویس های آنلاین برای کار با فرمت جی سان یا همان JSON را به ما میدهند. وب سایت های کاربردی برای JSON برای برنامه نویسان بسیار کاربردی هستند و آنان را در تسریع کارشان کمک خواهد کرد.

بررسی مختصر JSON

قبل از معرفی وب سایت های کاربردی برای JSON، تعریفی از خود JSON ارائه دهیم برای مخاطبانی که شاید با این واژه آشنا نیستند. JSON یا همان JavaScript Object Notation یک فرمت فایل بوده که برای انتقال داده هایی که برای انسان فهم و درک مناسب از اطلاعات آن فراهم میکند، ایجاد شده است و ظاهر ساختاری آن به صورت کلید مقدار است. یعنی در ازای هر کلید یک مقدار وجود دارد که به آن کلید تعلق دارد. برای بررسی بیشتر به وب سایت رسمی جی سان مراجعه کنید.

وب سایت های کاربردی برای JSON

زمانی که با فرمت JSON در پروژه مشغول کار و سروکله زدن هستیم، بسیاری از سرویس ها میتوانن به سرعت، کیفیت و راحتی کار ما و انجام بموقع و بی دردسر پروژه کمک کنند. سرویس هایی برای بررسی صحت و درستی JSON و یا ساختن فرمت آن و یا حتی استفاده برای ساختن API. در ادامه وب سایت هایی را معرفی میکنیم که میتوانند در این زمینه کمک حال ما باشند.


شاید دوست داشته باشید

جشنواره موسیقی آینه دار چیست؟ / ویکی ووکجشنواره موسیقی آینه دار چیست؟

فستیوال موسیقی نواحی و آیینی ایران یا همان جشنواره موسیقی آینه دار، با هدف معرفی فرهنگ غنی و موسیقی پربار نواحی و آیینی ایران، در سال ۱۳۹۲ آغاز بکار کرده است. این چشنواره تا کنون…

 


وب سایت های کاربردی برای JSON – بررسی صحت

یکی از پرکاربرد ترین ها را میتوان بررسی و صحت سنجی فرمت جی سان درنظر گرفت. برای بررسی صحت محتوای JSON میتوانید از سایت jsoneditoronline استفاده کنید. این سایت با ظاهری ساده و عملکردی مناسب به کاربران این اجازه را میدهد که به سرعت و به سادگی بتوانند داده های خود در قالب جی سان صحت سنجی کنند و همچنین در صورت لزوم آن ها را ویرایش نمایند. البته در این زمینه سایت های دیگری مانند codebeautify و یا jsonformatter وجود دارند که میتوان از آن ها نیز بهره برد. اما به طورکلی کار کردن در سایت jsoneditoronline راحت تر و خوش دست تر بنظر میرسد.

 

وب سایت های کاربردی برای JSON / ویکی ووک

 

وب سایت های کاربردی برای JSON – ساختن فرمت JSON

اما یکی دیگر از نیازها در هنگام برنامه نویسی، تولید کردن فرمت JSON است. برای اینکار میتوانید از سایت objgen استفاده کنید. در این سایت قادر خواهید بود به سادگی کلیدها و مقادیر را نوشته و به صورت ساختار جی سان آن را در اختیار داشته باشید. همچنین میتوانید آموزش استفاده از objgen را نیز در سایت خودش در هر لحظه در اختیار داشته باشید. همچنین میتوانید برای تبدیل فرمت جی سان از سایت liquid-technologies استفاده کنید.

 

وب سایت های کاربردی برای JSON / ویکی ووک

 

وب سایت های کاربردی برای JSON – ساختن JSON API

میتوانید از طریق سایت pykaso برای ساختن JSON Object و تست سرویس ها و API ها بهره مند بشوید، به این صورت که کافیست فیلدها، نوع مقادیر مجاز انها و تعداد آبجکت ها را مشخص کنید و خروجی را در قالب جی سان تحویل بگیرید. سایت mockaroo نیز این کار را با امکانات و ظاهری بهتر در اختیار شما قرار میدهد.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *