مسابقات آل استار چیست؟

مسابقات آل استار چیست؟ / ویکی ووک

هر ساله بین تعطیلات لیگ بسکتبال NBA بازیکنان و ستارگان این لیگ متشکل از دو کنفرانس شرق و غرب است، توسط انجمن ملی بسکتبال آمریکا گردد هم می آیند و در زمین بسکتبال حرکات نمایشی دیدنی و چشم نوازی را به نمایش می گذارند و در آخر به برترین افراد هر بخش جوایزی اعطا می شود و با ارزش ترین بازیکن این تورنمت را هم به علاقمندان بسکتبال در سراسر جهان معرفی می کنند.که در ادامه این بخش بیشتر با مسابقات آل استار و تاریخچه آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه مسابقات آل استار

 

مسابقات آل استار چیست؟ / ویکی ووک

 

مسابقات آل استار یا All Star از رقابت های سنتی بسکتبال در آمریکا است که بصورت سالانه و بین خبرگان و بزرگان دو کنفرانس شرق و غرب آمریکا برگزار می شود. این مسابقات در 2 مارس سال 1957 در بوستون آمریکا برای اولین باز برگزار شد که در اولین مسابقه ستاره های کنفرانس شرق 111 بر 94 ستاره های کنفرانس غرب را از پیش روی برداشتند و اولین برد را برای کنفرانس شرق رقم زدند که در آن بازی برای اولین بار جایزه ارزشمند ترین بازیکن این رقابت ها یا جایزه MVP به ستاره ی بوستون سلتیک یعنی ادوارد مکویلی رسید.

از آن زمان تا کنون رقابت های آل استار همواره پا برجا بوده است که در این رقابت ها کریم ابدل جبار افسانه ایی با 19 بار حضور در این رقابت ها بیشترین تعداد بازی در این رقابت ها را در اختیار دارد و لبرون جیمز ستاره ی افسانه ایی کلیولند با 14 بار حضور در بین بازیکنان شاغل بیشتر تعداد بازی را در اختیار دارد. اما کوبی برایانت و باب پتیت هرکدام با 18 و 11 تنها بازیکنانی هستند که با 4 بار جایزه MVP را از آن خود کردند و لبرون جیمز با 3 ام پی وی شانس این را دارد که به این رکورد دست پیدا کند.


شاید دوست داشته باشید

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووکبیوگرافی لبرون جیمز

لبرون جیمز کودکی بسیار دشواری را گذارنده چراکه او وقتی چشم به جهان گشود، مادر او تنها ۱۶ سال سن داشت و مجبور بود که…

 


درباره مسابقات آل استار

 

مسابقات آل استار چیست؟ / ویکی ووک

 

چگونگی انتخاب بازیکنان برتر لیگ بسکتبال NBA بدین صورت است که حدود دو ماه قبل از آغاز این رقابت ها از طریق نظرسنجی اینترنتی از هواداران بسکتبال در سراسر جهان در خواست می شود که 5 بازیکن هر کنفرانس را انتخاب کنند که این 5 بازیکنان در پست های مختلف مانند گارد راس، فوروارد و سنتر حضور خواهند داشت. در این رقابت ها اعضای هر دو تیم علاوه بر انجام حرکات نمایشی مانند اسلم دانک، پرتاب 3 امتیازی، پرتاب های نمایشی و.. مهارت های فردی خود را نیز به نمایش می گذارند تا تماشاگران نهایت لذت را از یک مسابقه آل استار ببرند و به اوج هیجان برسند.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *