بیوگرافی لبرون جیمز

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووک

لبرون ریمون جیمز بسکتبالیست مشهور و سرشناس آمریکایی حاضر در تیم کلیولند کاوالیرز در لیگ بسکتبال NBA در 30 دسامبر 1984 در آکرون، ایالت اوهایو آمریکا متولد شد. این فوق ستاره ی آمریکایی که یکی از بزرگترین و سرشناس ترین بسکتبالیست ها در جهان مطرح است در طول دوران ورزش حرفه ایی خود افتخارات تیمی و انفرادی زیادی را کسب کرده است که در ادامه به طور خلاصه به زندگی نامه و سرآغاز ورزش حرفه ایی لبرون جیمز می پردازیم.

لبرون جیمز در کودکی

لبرون جیمز کودکی بسیار دشواری را گذارنده چراکه او وقتی چشم به جهان گشود، مادر او تنها 16 سال سن داشت و مجبور بود که به تنهایی پسرش را بزرگ کند و فامیل خانواده خودش را بر روی لبرون بگذارد. اما زندگی آنقدر به گلوریا مادر لبرون فشار آورد که وی به تنهایی از پس هزینه های خود و پسرش کوچکش بر نمیامد و مجبور شد که دل از فرزند دلبندش بکند و او را به خانواده ی فرانک واکر بسپارد.

 

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووک

 

داستان لبرون کوچک از همین جا آغاز می شود و او در خانواده جدیدش که دست بر قضا سرپرست آن خانواده آقای فرانک مربی بسکتبال بود رشد یافت و به ورزش بسکتبال روی آورد. استعدادهای لبرون نوجوان با وجود تمامی فشارهای روحی و روانیی که در اطراف وی و به دلیل طرز زندگی گلوریا مادر وی به خاطر به زندان افتادن آن به جرم جابجایی مواد مخدر در مدرسه و در سطح آماتور بسکتبال خیلی زود خودش را نمایان کرد و او که برای فرار و به فراموشی سپردن تمامی این مشکلات آینده خود را در بسکتبال می دید در اتفاقی غیر منتظره به دبیرستانی که عمدتا سفید پوست کاتولیک بودند به نام سننت وینسنت پیوست و برای تیم بسکتبال این دبیرستان یک ستاره ی فوق العاده بود بطوری که به او لقب مستر بسکتبال را دادند.


شاید دوست داشته باشید

بیوگرافی کریستیانو رونالدو / ویکی ووکبیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرا بازیکن مطرح دنیای فوتبال و اهل کشور پرتغال که هم اکنون در باشگاه رئال مادرید توپ می زند در ۵ فوریه ی سال ۱۹۸۵ در فونچال مادیرا در کشور پرتغال متولد شد. این فوق ستاره ی…

 


آغاز ورزش حرفه ایی لبرون جیمز

لبرون جیمز در دبیرستان آنقدر فوق العاده بود که حتی بدون حضور در تیمی دانشگاهی توانست در سال 2003 به رقابت های NBA به صورت مستقیم وارد شود و با تیم کنونی خودش کلیولند کاوالیرز بازی کند. وی در اولین بازی خود که در مقابل ساکرامنتو کینگز بود خیره کننده ظاهر شد و با 25 امتیاز، 9 پاس منجر به گل و 6 ریباند همگان را مبهوت بازی زیبای خودش کرد. وی در همان سال با درخشش مثال زدنی خود توانست به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ NBA که در اولین سال حضور خود بیش از 40 امتیاز می رسد، دست پیدا کند و در پایان همان سال به بهترین بازیکن جوان سال هم شناخته شد.

لبرون جیمز در باشگاه میامی هیت

 

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووک

 

این ستاره درخشان لیگ ان بی ای بعداز هفت سال حضور در باشگاه کلیولند کاوالیرز و یکبار انتخاب شدن بعنوان بهترین بازیکن فصل و چنین و چند افتخار انفرادی دیگر، لبرون جیمز برای کسب افتخارات تیمی و عنوان قهرمانی NBA به تیم خوب و سرپای آن روزها یعنی میامی هیت پیوست. باشگاه میامی هیت با حضور گینگ لبرون جانی تازه گرفت و در اولین فصل حضور این فوق ستاره به عنوان قهرمانی رسیدند. جیمز در میامی روزای خوبی را سپری می کرد و برای چهار سال در این باشگاه به افتخار آفرینی ادامه داد و در این مدت توانستند که چهار بار متوالی به فینال لیگ NBA راه یابند و در دو فینال به عنوان قهرمانی برسند، وی همچنین دوبار هم در این باشگاه بعنوان موثرترین بازیکن فصل را از آن خودش کرد.

لبرون جیمز و بازگشتی دوباره به کلیولند کاوالیرز

حال پادشاه، (لقبی که به درستی هواداران او خطاب می کنند) با کوله باری از تجربه و افتخار دوباره به خانه برگشت تا بتواند کلیولندی ها را هم به کسب اولین قهرمانی خود در لیگ حرفه ایی ان بی ای برساند. اولین فصل بازگشت لبرون به خانه همراه با رسیدن کلیولندی ها به فینال و اولین تقابل این باشگاه با گلدن استیت واریرز در فینال شد که یاران جیمز در این تقابل فینال را واگذار کردند و بعنوان نایب قهرمانی رسیدند.

 

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووک

 

اما جیمز که آرزوی قلبی خود را قهرمانی با تیم کلیولند می دانست، دست بردار نبود و برای دومین فصل متوالی هم به فینال رسیدند و هم باید انتقام بازی گذشته را از یاران استفان کری و کوین دورانت در گلدن استیت می گرفتند که همین اتفاق هم افتاد و سرانجام کلیولندی ها هم برای اولین بار در تاریخ خود به عنوان قهرمانی سال 2016 رسیدند و گینگ جیمز هم به قولی که به هواداران داده بود عمل کرد. اما لبرون و یارانش به چیزی فراتر از یک قهرمانی فکر می کردند و برای سومین فصل متوالی به فینال رسیدند و این بار هم برابر گلدنی ها صف آرایی کردند که در پایان علارغم درخشش لبرون، بازی به نفع تیم پرستاره ی گلدن استیت تمام شد و دست پادشاه از دومین قهرمانی با تیم محبوبش کوتاه ماند.

افتخارات ملی و انفرادی لبرون جیمز

  • دو طلا و یک برنز در المپیک با تیم ملی بسکتبال آمریکا
  • یک برنز مسابقات جهانی بسکتبال با تیم ملی آمریکا
  • یک عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی آمریکا
  • 4 بار جایزه با ارزش ترین بازیکن NBA
  • 3 بار قهرمانی انی بی ای
  • بازیکن جوان سال 2004
  • 12 بار حضور در تیم آل استار
  • 3 بار برنده بازیکن ارزشمند فینال
  • 7 بار قهرمانی کنفرانس شرق
  • جوانترین بازیکنی که به 2500 امتیاز می رسد (در سن 30 سالگی)

منابع: ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *