چرا استراحت بین تمرینات ورزشی مهم است؟

خیلی از افراد سخت کوشی و تلاش در ورزش را با جان دادن در تمرینات ورزشی اشتباه گرفته اند و تا سرحد از پا افتادن تمرینات خود را ادامه می دهند که ضمن ارج نهاده شدن به این تلاش و کوشش، اما بنظر کار بسیار اشتباه و غلطی را در مدل تمرینات خود پیش گرفته اند چراکه در این نوع تمرینات تنها فرد به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسد بلکه به بافت عضلانی و مفصلی خود آسیب های جدی و جبران ناپذیری را وارد می کند که در ادامه به آسیبیدگی های احتمالی در صورت نداشتن استراحت و اهمیت استراحت بین تمرینات ورزشی اشاراتی خواهیم داشت.

نداشتن استراحت بین تمرینات ورزشی چه عوارضی دارد؟

تمرینات سخت و بدون استراحت همواره آسیب های جدی ای را به فیزیولوژی بدن وارد می کنند، یکی از این آسیب ها به اتمام رسیدن ذخایر گلیکوژنی سطح بدن می باشند که این می تواند باعث خستگی سریعتر عضلات شوند. یکی دیگر از آسیب های جدی تمرینات ورزشی طولانی مدت اصطلاحا سوختن عضلات یا شکست عضلانی است که این یعنی باید با عضله ایی که درحال تلاش برای پرورشش هستید برای همیشه خداحافظی کنید و این یکی از فاجعه های تمرینات ورزشی بدون استراحت است که هم به عملکرد بدن و فرد آسیب وارد می شود و هم بافت عضلانی را از دست می دهید و احساس ناخوش آیند و عواقب روحی بدی را در پی دارد.

 

چرا استراحت بین تمرینات ورزشی مهم است؟ / ویکی ووک

 

همچنین این تمرینات ورزشی فشرده بدون داشتن استراحت می تواند بر ضربان قلب و اوردرایو قلب هم تاثیر بگذارد و خطرات افت فشار و فشار خون را زیاد کند. از تمامی خطرات فیزیکی گفتیم اما باید بدانید که تمرینات ورزشی حساب نشده و بدون استراحت اثرات نامطلوبی بروی ذهن و روان فرد ایجاد می کند که باعث خستگی های دائمی و کاهش سطح انرژی و افزایش خشم و عصبانیت می گردد که همگی این ها مشکلات عدیده ایی را در زندگی روزمره می تواند به همراه داشته باشد.


شاید دوست داشته باشید

گیاه شیرپنیر و خواص آن / ویکی ووکگیاه شیرپنیر و خواص آن

گیاه شیرپنیر یکی از گیاهان دارویی است که در این مطلب میخواهیم با خواص آن آشنا شویم، این گیاه بسیار برای رفع…

 


چرا باید استراحت بین تمرینات ورزشی داشته باشیم؟

 

چرا استراحت بین تمرینات ورزشی مهم است؟ / ویکی ووک

پس با توجه به عوارضی که در بخش بالا برای تمرینات ورزشی حساب نشده ذکر شد بدن شما بعداز هر وعده تمرینی نیاز به استراحت و ریکاوری دارد تا سطح انرژی از دست رفته را دوباره برگرداند و عضله سازی را دوباره از سربگیرد تا سلامت عضلات و بدن شما با ورزش کردن تضمین شود. بدن در حین انجام حرکات و تمرینات ورزشی از سیستم عصبی استفاده می کند پس در ابتدا با استراحت کردن در واقع به سیستم عصبی بدنتان این اجازه را می دهید که بعد یک مدت فشار زیاد کمی آرامش داشته باشد. در ادامه همین آرامش باید به ذهن و ماهیچه ها هم ترزیق گردد و این آرامش و استراحت در خوابیدن تنها خلاصه نمی شود و تغذیه در ریکاوری و بازسازی بدن از اهمیت بسزایی بر خوردار است.

منبع: kermany


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *