پولیپ کیسه صفرا چیست؟

پولیپ کیسه صفرا چیست؟ / ویکی ووک

پولیپ کیسه صفرا عمدتا بافت های بی خطری هستند که در اثر جمع شدن بیش از حد کسترل بوجود می آیند، که برخی از آنها سرطانی و برخی دیگر زائده های غیر سرطانی هستند در این مطلب میخواهیم بیشتر با پولیپ کیسه صفرا آشنا شویم.

پولیپ کیسه صفرا چیست و از کجا بفهمیم که سرطانی است یا خیر؟

همانطور که در ابتدا گفتیم پولیپ کیسه صفرا بافت های بی خطری هستند که از سمت داخلی کیسه صفرا بیرون می زنند و داخل کیسه صفرا رشد می کنند، اندازه پولیپ‌های کیسه صفرا، یکی از مهم‌ترین سرطانی بودن پولیپ ها هستند. هر چقدر پولیپ بزرگتر باشد، خطر بروز سرطان کیسه صفرا بیشتر خواهد بود. انواع پولیپ های کیسه صفرا عبارتنداز:

  • پولیپ های خوش خیم
  • پولیپ های بدخیم( سرطان کیسه صفرا )
  • پولیپ های التهابی
  • آدنوما

پولیپ کیسه صفرا چیست؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

Mass Effect: Andromedaنقد و بررسی بازی Mass Effect: Andromeda

متاسفانه Andromeda نمی‌تواند طرفداران خود را ۱۰۰٪ خوشحال کند درست در همان حالتی که مردم از شیوه‌ی پایان یافتن Mass Effect 3 خوشحال نشدند. کمپانی Bio Ware چیز‌های بزرگی را در بازی قرار داده است اما داستان اصلی …


علائم پولیپ کیسه صفرا چیست؟

پولیپ کیسه صفرا عموما علامت خاصی ندارد اما امکان دارد بعضی اوقات بیمار دچار قولنج صفراوی (نوعی شکم درد که منشا آن کیسه صفرا است) شود. این نوع درد اغلب به خاطر سنگ کیسه صفرا ایجاد می‌شود، اما در صورتی که سنگی در کیسه صفرا مشاهده نشود، احتمالاً ناشی از پولیپ می‌باشد.

پولیپ کیسه صفرا چگونه درمان می شود؟

برای درمان این بیماری دو راه وجود دارد، اگر سرطانی نبود می تواند فقط تحت نظر داشت و تغذیه را اصلاح کرد، اما اگر سرطانی باشد باید جراحی شود و کیسه صفرا را برداشت همچنین برای پولیپ‌های خیلی کوچک که اندازه آنها کوچکتر از ۱ سانتی‌متر باشد، ممکن است نیازی به برداشتن کیسه صفرا نباشد. بلکه به جای برداشتن کیسه صفرا می‌توان آن را به طور مرتب از طریق آزمایش‌هایی و انجام معاینات دقیق، تحت نظر داشت تا هر تغییر مشکوکی که می‌تواند نشانه‌ای از سرطان باشد به ‌موقع تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام شود.

اگر دچار نوع خوش خیم این بیماری هستید از مصرف غذاهای نامناسب و فست فود پرهیز کنید و تحرکات بندی خود را افزایش دهید و چون در این زمان امکان دارد دچار یبوست شوید از تمبر هندی و آلو و ترنج استفاده کنید و همچنین شربت سکنجبین و عرق کاسنی و شاه‌تره نیز بسیار برای این بیماری مفید است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *