سندرم کرامپ نویسندگان چیست؟

سندرم کرامپ نویسندگان چیست؟ / ویکی ووک

امروزه بسیاری از کارها با رایانه ها انجام پذیر است اما همچنان هم از ابزار هایی مانند خودکار و مداد استفاده می شود. سندرم کرامپ سندرمی است که نویسندگان را تهدید می کند که در این پست میخواهیم آن را بررسی کنیم.

سندرم کرامپ نویسندگان یعنی چه؟

 

سندرم کرامپ نویسندگان چیست؟ / ویکی ووک

 

گرفتگی عضلات را موقع نوشتن سندرم کرامپ می گویند، این سندرم باعث گرفتگی عظلات خاصی در دست یا انگشتان می شود و از آن جهت خاص است که زمانی که فرد درگیر فعالیت خاصی می شود، علائم آن خود را نشان می دهد. هر فردی که  به طور مداوم و به مدت طولانی می نویسد، ممکن است دچار این سندروم شود. درست ننشستن، فعالیت هایی که نیاز به حرکت مکرر دارد مانند نواختن پیانو، ویولن و …  می تواند باعث این ناراحتی شود. کرامپ فرم خاصی از اختلال عضلانی است که درد بیشتر در انگشت شست وساعد به وجود می آید.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی شهر محلات کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی شهر محلات کجاست؟

محلات یکی از شهرهای توابع استان مرکزی است که در جنوب شرقی این استان واقع شده و با طبیعتی…


علائم سندرم کرامپ چیست؟

مبتلایان فقط هنگام نوشتن شکایت ندارند بلکه به علت دردی که حس می کنند، نمی توانند خودکار را درست در دست بگیرند. روش نگه داشتن قلم یا خودکار آن ها با دیگر افراد متفاوت است. تکان خوردن هنگام نوشتن یا لرزیدن هنگام دراز کردن دست در این افراد، امری عادی است.

سندرم کرامپ را چگونه درمان کنیم؟

متأسفانه این ناراحتی هیچ درمانی ندارد و از طریق مصرف مسکن و داروهای ضدالتهابی، استراحت و محدود کردن فعالیت های تحریک کننده، کنترل می شود. فیزیوتراپی نیز می تواند در این امر موثر واقع شود. متخصصان طرز درست نشستن، در دست گرفتن خودکار، انتخاب کردن خودکار نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم را توصیه می کنند، همچنین

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “سندرم کرامپ نویسندگان چیست؟

  1. من به این بیماری مبتلا هستم و بعد از تجربه انواع درمان از جمله فیزیوتراپی دستم بهتر که نشد، بدتر هم شد به شکلی که عملا هیچ کاری نمیتونستم با دستم انجام بدم. ولی با طب سوزنی دستم تا حد خیلی خیلی خوبی دوباره فعال شد و الان تمام کارایی که قبلا با دستم انجام میدادم رو میتونم انجام بدم و فقط وقتی زیاد از دستم کار میکشم مشکلات قدیمی خودشون رو نشون میدن .

    • سلام، ممنونم از اینکه تجربه خودتون رو در اختیار ما قرار دادید، امیدوارم هر چه سریعتر به بهبودی کامل دست پیدا کنید، و همیشه سالم و سلامت باشید. و متشکرم بابت همراهیتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *