بولیون و خواص آن

بولیون و خواص آن / ویکی ووک

بولیون گیاهی است چندساله به بلندی یک وجب که این گیاه در درمان بیماری های قارچی بسیار نافع است و به نام های مسک الجن , بولیوم نیز در طب سنتی خوانده می شود. در ادامه بیشتر با این گیاه آشنا می شویم. همچنین ما در مطالب قبل با برخی دیگر از گیاهان دارویی مانند آش انگور، ریشه زامور، درخت پوناشا و… آشنا شده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را نیز مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در زمینه گیاهان دارویی افزایش دهید.

درباره‌ی بولیون

گیاه بولیون گیاهی است از خانواده ی abiataeا، چند ساله، کوتاه بهبلندی یک وجب، پوشیده از کرک سفید با شاخه های خشبی و خیلی پرشاخه. برگهایآن  بدون دمبرگ ، کوچک، تخم مرغی، کمی دراز و باریکند. گلهای آن پوشیده از کرک به رنگهای سفید و سفید مایل به زرد و در بعضی موارد ارغوانی که در تابستان ظاهر میشود. واریته های متعددی از این گیاه در شمال ایران، دامنه های البرز، اطراف تهران و در مناطق مرکزی و جنوبی ایران دیده می شود.


شاید دوست داشته باشید

زندگینامه نیوتن داستان انگلیسی زندگینامه نیوتن

اسحاق نیوتن در شهر لینکولنشیز انگلیس در سال ۱۶۴۳ بدنیا آمد. و در مزرعه بزرگ شد. هنگامی که پسر بود، او اختراعات بسیار فوق العاده ای داشت همچون آسیاب بادی و …

 


خواص بولیون

این گیاه بسیار مفید دارای خواصی است، و اگر عصاره ی آبی آن در استعمال خارجی برای معالجه ی بیماریهای قارچی و تحلیل آبسه ها مصرف میشود. سر  شاخه های گلدار آن ضد تشنج است، برای رفع سردرد مصرف میشود، اختلالات مجاری تناسلی و ادراری را برطرف می کند، در موارد تأخیر یا قطع بدون دلیل قاعدگی مصرف میشود. کمی گرد آن را در بینی بکشید. ایجاد عطسه می کند.

این گیاه عوارض جانبی آنچنانی ندارد اما بهتر است که برا استفاده از آن حتما با پزشک مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *